Plivajući zamajac među vozačima nije toliko popularan, iz razloga što zamena ili remont plivajućeg zamajca može da dodje sa dosta visokom cenom, a takođe i zbog toga što se ponekad brzo pokvari.

remont zamajca

 

Plivajući zamajac simptomi

U ovom delu teksta ćemo objasniti šta je plivajući zamajac, čemu on služi, na koji način radi... Vozače posebno zanima zbog čega se ovaj deo kvari i zašto je tako skupo promeniti ga?

U jednom vozilu, moraju da rade svi klipovi. U cilindru eksplodira smeša goriva i vazduha, i gurne klip na dole. Ovaj klip će gurnuti klipnjaču, a ona okreće kolenasto vratilo, koje se još zove i radilica. Radilica radi tako, što je ne pokreće neka konstantna sila, već prima udare od eksplozije u cilindru, pa se iz tog razloga javlja nemiran rad motora i dešava se vibriranje.

Zamajac ima tu ulogu, da obezbedi ravnomeran rad radilice, odnosno, on ublažava udare klipova.

Plivajući zamajac remont

Njegova funkcija je kao da je neka vrsta tega, koji zahvaljujući svojoj težini neće dozvoliti neke nagle promene kod brzine kojom se radilica okreće. Logično, što je plivajući zamajac sa većom težinom, to će bolje raditi svoj posao, međutim, postoji drugi problem – ako bi zamajac bio previše težak, to ne bi bilo dobro jer bi se tada motor dosta mučio prilikom ubrzavanja.

Reparacija plivajućeg zamajca

Lamela ili frikcioni disk se oslanja na zamajac, gde njen spoljašnji prsten konstantno ostvaruje pun kontakt sa zamajcem. Kada se pritisne kvačilo, tada se razdavajaju lamela i zamajac, a kada se papučica kvačila otpusti, dolazi do njihovog ponovnog kontakta.

remont plivajuceg zamajca

 

Reparacija zamajca

Kod savremenih turbo dizel motora, motori mogu da vrlo brzo razviju obrtni moment i to pri malom broju okretaja, i stoga se javila potreba da se obuzda navala takvog obrtnog momenta. Usled toga, dolazi do opterećenja delova, kod sistema prenosa snage sa motora na točkove.

Remont zamajca

Glavni deo plivajućeg zamajca je veliki disk koji ima zupce na spoljašnjem delu. Kružni kanali se nalaze sa unutrašnje strane diska i tu su smeštene i dve opruge. Kupci automobila imaju potrebu za što mirnijim i tišim vozilima, pa se stalno radi na unapređenju delova plivajućeg zamajca.

Plivajući zamajac simptomi kvara

Na trajnost plivajućeg zamajca utiče više faktora, kao što je nepravilan rad motora, usled čega zamajac trpi veće opterećenje. Kada krećete iz mesta, i usled nenamernog gašenja motora, zamajac dobija veoma snažne udarce.

Glavni simptomi pokvarenog plivajućeg zamajca su:

  • lupanje i trzanje kod dodavanja gasa;
  • udari prilikom startovanja motora;
  • lupanje u leru, zveckanje i pojačane vibracije.

Postoje i takozvani lažni simptomi, a to može da bude pokvareni nosač motora. Savet je da ne odlažete zamenu kada dođe do kvara plivajućeg zamajca, jer ako je ovaj deo neispravan, to će negativno uticati i na ostale delove u automobilu, dok u najgorem slučaju može da vam pukne radilica.

Remont plivajućeg zamajca - cena:

Remont plivajućeg zamajca košta uvek mnogo manje nego kupovina novog i originalnog dela. Prosečna cena remonta je oko 220 evra.

*Za sve precizne informacije, predlažemo da kontaktirate oglašivače koji se nalaze na stranici koju upravo čitate.

 

Vaša firma se ne nalazi ovde?
Zakupite neki od paketa - isplatiće Vam se
Dodaj novu firmu
Postavi pitanje svim firmama
iz kategorije Remont plivajućeg zamajca
Pitaj firme

Tehnički pregled za putnička vozila

Akcija -% 3600 Din.
Tehnički pregled za putnička vozila - 3.600 din! Tehnički pregled Helmon YU biznis centar!...
AKCIJA ističe za
Preuzmi kupon

Tehnički pregled za teretna vozila (džipovi, kombi vozila, 4x4 vozila)

Akcija -% 4000 Din.
Tehnički pregled za teretna vozila (džipovi, kombi vozila, 4x4 vozila) - 4.000 din! Tehnički pregled Helmon YU biznis ce...
AKCIJA ističe za
Preuzmi kupon