Dodaj firmu

Da li imate garanciju na kupljeni artikal u salonima nameštaja i koliko ona traje?

; Ažurirano 29.01.2024.
Da li imate garanciju na kupljeni artikal u salonima nameštaja i koliko ona traje?

 

Nekada davno, u doba naših baka i deka i ranije, kada se kupovao isključivo ručno rađeni drveni nameštaj kod poznatog majstora, o garancijama na njega nije se ni govorilo, osim možda u formalnom smislu. Kvalitet i dugotrajnost su se podrazumevali i bili sigurni. Danas, međutim, to nije tako, te je važno obratiti pažnju na potrošačka prava prilikom kupovine.

Šta je garancija?

Proizvođači i prodavci nemaštaja naravno nude i određene garantne rokove za kupovinu bilo kojeg komada, ali se ona značajno razlikuje kako po rokovima tako i po onome što taj rok obuhvata. Po Zakonu o zaštiti potrošača neki garantni rokovi, ukoliko nije naznačeno drugačije, imaju svoja opšta pravila.

"Garancija predstavlja svaku izjavu kojom njen davalac daje obećanje u vezi sa robom i pravno je obavezujuća pod uslovima datim u izjavi, kao i u oglašavanju u vezi sa tom robom." - glasi izvod iz Zakona o zaštiti potrošača objavljen na jednom od renomiranih portala za tu temu.

U daljem objašnjenju ističe se da garancija može da bude na papiru, u elektronskoj formi ili čak u oglasima koje prodavci nude i svaki od ovih načina opisa proizvoda i garantnih rokova povlači za sobom izvesne obaveze i odgovornost. To znači da ako ste na flajeru koji vam je ostavljen u sandučetu pročitali da određeni proizvod ima garanciju od pet godina, to je dovoljno da na nju u pravnom smislu možete da pozovete u slučaju reklamacija.

Veliki brendovi idu i do toga da se hvale garancijom u trajanju od čak 10 godina za određene proizvode, ali je uvek mnogo važno proveriti fusnote i napomene (sitnim slovima) na šta se ta garancija zapravo odnosi.

U načelu, garantni rokovi podrazumevaju da će proizvod koji ste kupili biti onakav kakav vam je obećano ukoliko ga koristite na način na koji je predviđen. Bilo kakva fizička oštećenja do kojih neminovno dolazi nisu deo obaveze prodavca, već se smatraju vašom nepažnjom, odnosno neadekvatnim rukovanjem i korišćenjem proizvoda.

Dakle, ukoliko nije drugačije naznačeno, što se razlikuje od radnje do radnje i od prodavca do prodavca, Zakon vam garantuje dve godine prava po osnovu saobraznosti robe i u tom periodu ste zaštećeni od eventualnih fabričkih nedostataka, a rok počinje da teče datumom kupovine proizvoda, što je i svojevrstno sklapanje ugovora između potrošača i prodavca, bez obzira da li je bilo drugih dokumenata.

Idi na vrh strane