Dodaj firmu

Šta se dešava sa garancijom kada telefon odnesete u servis mobilnih telefona?

; Ažurirano 29.01.2024.
Šta se dešava sa garancijom kada telefon odnesete u servis mobilnih telefona?

O garanciji razmišljamo tek kada se desi neki problem sa telefonom, ukoliko telefon ne radi, pokvari se slika, nestane zvuk ili Vam telefon upadne u vodu.

Većina mobilnih telefona, ali i ostalih uređaja ima garanciju dve godine, a to znači da ona važi u veoma malom broju slučajeva, najčešće kada se kvar desi u samom softveru, što se uglavnom brzo uoči, pa korisnik vrlo brzo, nakon kupovine odnese telefon u servis. Ukoliko ste sami nešto popravljali u softveru ili Vam je prijatelj pomogao u tome, pre nego što ste telefon odneli u servis. U tom slučaju garancija neće pokriti kvar.

Garancija je u zakonu poznata kao „Pravo na saobraznost“. Moramo napomenuti činjenicu da baterija ne podleže garanciji od dve godine, što mnogi ne zanju, već ima rok od 6 meseci, i napravljena je tako da ima određeni broj punjenja, nakon toga prestaje da funkcioniše, slabije radi i mora da se zameni.

Prava istina o garanciji je da ona važi jedino u slučaju kada kvar nije izazvan od strane korisnika, već je greška u samom softveru.

Postoji nekoliko slučajeva u kojima garancija NE VAŽI:

  • Ako Vam je telefon upao u vodu, ili je telefon bio u kontaktu sa njom.

Ovo važi čak i u slučajevima kada se telefon nalazi u prostoru gde ima puno vlage, što vremenom dovodi  do kvara. Većina novijih modela telefona ima u sebi indikator vlage, i kada on dođe u kontakt sa mokrom ili vlažnom serdinom promeni mu se boja iz bele u roze. Tako da na taj način serviseri znaju da li je Vaš telefon došao u kontakt sa vodom i neće Vam priznati garanciju.

  • Fizička oštećenja telefona

Ukoliko ste namerno bacili telefon, ili Vam je ispao na pod i razbio se ili je staklo napuklo, garancija Vam neće važiti. Sva tehnička oštećenja izazvana od strane korisnika, bila ona slučajna li namerna ne podležu garanciji.

  • Softverski problemi

Softverske grešeke su jedini slučaj kada će Vam garancija važiti. Ukoliko se desi neka greška u sistemu, možete odneti telefon u servis, gde će Vam uraditi apdejt tkzv. OTA (Over The Air), koji će popraviti telefon trenutno. Za svaki slučaj se preporučuje da sami ažurirate operativni sistem.

  • Dekodiranje

U svetu se dekodiranje telefona može raditi bez obzira na garanciju, dok  u našoj zemlji dekodiranje narušava garanciju. Kada garancija istekne možete dobiti besplatno dekodiranje u servisu SIM Unlock Code.

Idi na vrh strane