Dodaj firmu

Koje sve usluge spadaju u grafički dizajn?

; Ažurirano 29.01.2024.
Koje sve usluge spadaju u grafički dizajn?

Da, svi su čuli za to novo odlično zaminanje koje je na tržištu rada među najtraženijima, ali šta to u stvari podrazumeva? Jesu li grafički dizajneri umetnici, programeri ili neka čudna bića za koja niko nije siguran šta u stvari rade? Pokušaćemo da pojasnimo za one kojima je ovaj posao još uvek nepoznanica.

Grafički dizajn je svuda oko nas

Grafički dizajn je i umetnost i veština, jer je zapravo reč o mogućnosti kombinovanja slika i reči u jedinstvenu celinu i tako predstaviti neki proizvod, brend, kampanju ili bilo šta drugo.

Vešt i dobar grafički dizajner najčešće je angažovan u oblasti marketinga, brendiranja proizvoda i reklama. Međutim, grafički dizajn su i korice za knjige, web sajtovi, pakovanje mleka u marketu ili kesica pudinga na policama. Zato se smatra da je upravo grafički dizajn baš svuda oko nas.

U osnovi, najvažniji element grafičkog dizajna je vizelni identitet koji on daje nečemu, a to nešto, kako smo već napomenuli, može da bude bukvalno sve. Zanimljivo je možda i to da, suprotno uverenjima mnogih, grafički dizajner zapravo nije novo zanimanje, već postoji oduvek, ali je sada znatno zastupljenije i pristupačnije jer su računari i savremena tehnologija omogućili njegovu širu primenu i brojnost samih dizajnera, kao i bolje kombinovanje veština iz različitih oblasti.

Dobro ukomponavana slika, fotografija uz odgovarajući slogan ili poruku čini se kao nešto što može bilo ko. Međutim to ni najmanje nije tako. Potrebno je posedovati veštine iz različitih oblasti, umeti i sa jednim i sa drugim i sa svim dostupnim alatima, kako ovim digitalnim, tako i onim analognim, poput pisanja, crtanja i slično.

Dakle, grafički dizajneri su svojevrsna vrsta umetnika koja ume da koristi sve dostupne digitalne i tradicionalne medijume i uz pomoć crteža, boja i reči da napravi jedinstvenu celinu u obliku ilustracije, animacije, fotografije, štampe i tehnike. Rad grafičkog dizajnera primenljiv je i u časopisima, katalozima, reklamama, flajerima, na sajtovima, društvenim mrežama, televiziji, u i na knjigama, udžbenicima, a nezamnljiv je u brendiranju kompanije kroz izradu logoa i slogana, kao i u vizuelno primenljivom marketingu.

Dobar grafički dizajner može da radi mnogo toga, a ono što je uvek u osnovi je celoživotno učenje i usavršavanje u različitim oblastima koje se potom objedinjuju u ovu jednu.

Idi na vrh strane