Dodaj firmu

Grafički dizajn kao vizuelna komunikacija

; Ažurirano 29.01.2024.
Grafički dizajn kao vizuelna komunikacija

Neki smatraju da je sintagma "vizuelne komunikacije" pleonazam, jer zapravo sve što percipiramo okom čini svojevrstan vid komuniciranja sa osobom ili predmetom koji posmatramo. Imajući u vidu važnost komunikacija uopšte, grafički dizajn kao usmerena vizuelna komunikacija nametnuo se kao sastavni element svega i svačega i neizostavna je komponenta marketinga i brendiranja uopšte.

Vizuelna komunikacija jeste grafički dizajn

Prva dela koja bi se danas svrstavala u grafički dizajn zapravo su zidni crteži pećinskih ljudi, odnosno hijeroglifi sa kojima smo svi upoznati. Hiljadama godina kasnije čovek je uspeo bar donekle ili čak i potpunosti da rastumači poruke naših predaka, te ne čudi zašto je oblast grafičkog dizajna i danas tako važna, samo se praktično definiše na nešto drugačiji način u odnosu na pećinu.

Osnovna karakteristika grafičkog dizajna kao načina vizuelnog komuniciranja jeste da ćete na taj način sve svoje ideje, rešenja i razmišljanja moći glasno i jasno da iskažete putem ilustracije. Moć i uticaj kratkih i efektnih poruka ukomponovanih u odgovarajuću vizuelnu celinu, saopštenih u pravom trenutku nikako nije za potcenjivanje. Zato, dobar grafički dizajner prepoznaje sva ova tri elementa slanja poruke, bez obzira o kojoj oblasti je reč.

Reklamne ili političke kampanje, društveno odgovorne akcije, muzički i drugi kulturni programi, čak i školski pribor i udžbenici - sve je vizuelna komunikacija i sve je grafički dizajn. Odelo ne čini čoveka, niti korica knjigu, ali ih zasigurno stavlja u određeni kontekst u datim okolnostima koji će dobrom poruku da bude upravo onde gde ste želeli.

Školovanje za grafičkog dizajnera, bilo formalnim ili neformalnim putem podrazumeva da ćete naučiti da kroz upotrebu boja, tipova, pokreta, simbolike i slika stvarate vizuelni dizajn koji zadovoljava sve elemente - informativan je, edukativan i zabavan. Kako i u kojoj meri će svaki od ova tri elementa biti predstavljen zavisiće od drugih faktora poput ciljne grupe, vrste proizvoda koji predstavljate, ali ono što je će im uvek biti zajedničko jeste vizuelna komunikacija koju postižete kroz grafički dizajn.

Idi na vrh strane