Subota, 19.04.2014

Magazin » Life style » Ishrana » Mlečni proizvodi – prirodni izvor kalcijuma

Mlečni proizvodi – prirodni izvor kalcijuma

Objavi ovaj članak na

21.12.2010 12:10 PM

NamirniceMlečni proizvodi snabdevaju naš organizam velikim količinama kalcijuma koji mu je neophodan. Mnogo su bolji i zdraviji način prikupljanja kalcijuma nego putem tableta. U vreme kada se telo razvija, oni su ključni za pravilan razvitak, a odrasloj ženi mlečni proizvodi pomažu u sprečavanju osteoporoze.

U dovoljnim količinama čuvaju kosti, zube, kontrolišu krvni pritisak i metabolizam, a pokazali su se i kao odlično “sredstvo” u prevenciji raka debelog creva, peska i kamena u bubregu. Deci su potrebniji u većim količinama nego odraslima. Ako ne voliteMleko mleko, pijte jogurt, jedite kajmak i sir. U ovim poslednjim nemojte preterivati, jer kajmak je mastan, pa prevelike količine mogu loše uticati na holesterol.

Iako mlečni proizvodi sadrže poprilično velike količine masti, oni su nam ipak verni saveznici u borbi protiv viška kilograma. A kako? Jednostavno je: kalcijum iz mlečnih proizvoda se vezuje za masti čime povećava njihovu razgradnju.

Vrlo je važno, iako počnete da unosite više kalcijuma u svoj organizam, da ostavite gazirane napitke i kafu, alkohol i pušenje, jer te supstance svojim sadržajem smanjuju količine unetog kalcijuma, što nikako ne deluje povoljno na kosti i zube. Krhkiji su i češće dolazi do pucanja.

Kao što smo već pomenuli, kalcijum prevenira nastanak raka debelog creva, te se proizvodi od mleka često prepisuju osobama starijim od 50 godina kao ključan element u ishrani. Naime, kalcijum za sebe vezuje soli žuča u debelom crevu, a upravo razgradnja istih smanjuje rizik od nastanka raka.

Kada je u pitanju osteoporoza, nije bitan samo unos kalcijuma, već i unos Voćni jogurtvitamina D. Jedno bez drugog ne funkcionišu. Ako unosite dovoljno kalcijuma, a vitamin D zanemarujete, onda kalcijum neće moći da se apsorbuje i doći će do pojave osteoporoze. Osteoporoza dovodi do gubitka koštane srži, do čega dolazi tokom starenja. Osim smanjenih količina pomenutih, njenom nastanku doprinose i problemi metabolizma i hormonske promene.

A ako vas sve navedene činjenice nisu ubedile da zavolite mleko i proizvode koji se od njega prave, onda se “napijte” na nekom drugom izvoru kalcijuma. Njega ima i u namirnicama kao što su riba i suvo voće.

Pregled komentara (1)

Pošaljite komentar

Ocena: 0,00 od 0 glasova 12345

Komentari (1)

  1. Luka

    Nije tacno, moja majka je svaki dan pila po solju jogurta, melko, sir tamanila kao luda i kajmak i sta je zaradila?
    Rak debelog creva :-P

    Ocena komentara: Thumb up 2 Thumb down 0

Napiši komentar


april 2014.
P U S Č P S N
« mar    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930