Dodaj firmu

Na koji način se odvija rad sa decom sa posebnim potrebama u vrtiću?

; Ažurirano 17.01.2024.
Na koji način se odvija rad sa decom sa posebnim potrebama u vrtiću?

 

Inkluzija, odnosno uključivanje dece sa posebnim potrebama u standardni, odnosno uobičajeni obrazovni sistem se primenjuje sve više u praksi.

Da bi mališan mogao da se uključi u rad i pohađa nastavu sa svojim vršnjacima, potrebno je da roditelj obavesti nadležne u predškolskoj ustanovi, koju bi trebalo njihovo dete da pohađa, da je potrebno organizovati poseban program. Zato je vrlo važno da stupi u kontakt sa nadležnima, te da ih informiše o zdravstvenom stanju svog deteta, kao i o tome da li mu je potrebna dodatna pomoć ili ne. Ukoliko je neophodno da se uključuje i drugi stručnjaci, važno je da oni budu pažljivo odabrani.

Da bi dete jednostavnije moglo da se uklopi, neophodno je da roditelji prvo bude informisan o svim detaljima, kako bi mogli da ih predstave svom detetu.

Upravo za decu sa posebnim potrebama se osmišljavaju programi, koji imaju za cilj da im olakšaju polazak u vrtić na prvom mestu, a kasnije i boravak.

Vaspitačice su u većini slučajeva posebno obučene za rad sa decom, koja imaju drugačije potrebe, te će se sasvim sigurno potruditi da im pomognu tu stresnu situaciju da prevaziđu na najjednostavniji mogući način.

Podrazumeva se da je vrlo važno i da roditelji u tom procesu uzmu učešće, a isključivo sve u neposrednoj saradnji sa stručnjacima, koji su u tom vrtiću zaposleni.

Čak i ako se dogodi da bilo koje dete sa posebnim potrebama bude predmet izrugivanja vršnjak, neophodno je da roditelj reaguje u što kraćem roku, kako bi nadležni u vrtiću bili upoznati sa tom neprijatnom situacijom i da bi pronašli najbolje i najbrže rešenje u datom momentu. Zato i jeste važno da vaspitači i nadležni u toj predškolskoj ustanovi budu upoznati na vreme sa detetovim stanjem, a kako bi bili u mogućnosti da adekvatno reaguju ukoliko iskrsne bilo kakav problem sa ostalom decom.

Idi na vrh strane