Dodaj firmu

Kako da podignete rad svog restorana na viši nivo?

; Ažurirano 16.01.2024.
Kako da podignete rad svog restorana na viši nivo?

Napredni restorani proizvod su na stotinu sitnica koje se ispravno odvijaju.

- Sve je u doslednosti

Svaki ugostiteljski objekat bi trebalo da pruži  sjajno iskustvo sa svakom posetom novih gostiju.  Ako imaju senzacionalan obrok, onda će  sledeći put povesti svoje prijatelje i porodicu.

- I pogodite šta?

Očekuju isti sjajan ukus, uslugu i ambijent kao i kada su prvi put došli.  Ispoljavanje doslednosti svodi se na navike, rutine i kontrolne liste. Napunjen frižider, ostava i zamrzivač su neophodni. Čisto posuđe, sveže salvete i čista trpezarija su neophodni. I ne možete zaboraviti ljubaznu uslugu pred vratima, telefonom i za njihovim stolom.

Jedini način da se sve to ostvari je optimizacija ljudskog kapitala. Vaš raspored mora biti besprekoran, tako da imate potpuno obučeno osoblje, spremno i sposobno da se nosi sa svim što vam se nađe na putu.

Svaka nedoslednost u zakazivanju, radu kroz pauze ili nedostatku osoblja brzo se nagomila  i čini da se vaš tim oseća mentalno iscrpljenim. To stanje uma dovodi do grešaka i loše usluge.

Sa druge strane, ako ozbiljno shvatite raspoređivanje zaposlenih u vašem restoranu, videćete srećnije servere,  motivaciju , veće zadržavanje, zadovoljne kupce i veći profit. Evo kako:

- Olakšajte svoj život pravim softverom

Raspoređivanje zaposlenih može potrajati satima kada sagledate sve činjenice, kao što su lične preferencije, odmor, zahtevi za pokrivanje smene, nasumični praznici i odlazak. Nije iznenađenje što su savremena softverska rešenja rešila mnoge glavobolje koje dolaze sa rasporedom zaposlenih.

- Organizujte vreme prema prioritetima

Maksimiziranje broja zaposlenih u smenama neće se dogoditi preko noći. Pronalaženje prave ravnoteže između nedostatka osoblja radi uštede novca i viška osoblja za održavanje korisničkog iskustva zahteva vreme. Najbolje što možete učiniti je slediti Pareto princip ili, kako ga neki nazivaju, pravilo 80/20. U osnovi pravilo 80/20 znači utvrditi koji napori donose najbolje rezultate.

Kada je reč o rasporedu restorana za zaposlene, unapred se trebate usredsrediti na to da vam prioritet budu dani vikenda. Kao i većina restorana, verovatno zarađujete više novca petkom i subotom nego svih ostalih dana zajedno.

Zakažite ove smene unapred i ostanite fleksibilni.

- Iskoristite vreme kada je manja gužva za organizaciju posla

Posećenost  je prioritet, to se ne može poreći. Ali dnevna smena je mesto gde se magija dešava. Tada stavite sve na svoje mesto, tada se završava pripremni posao zbog kojeg je večera tako uspešna.

Da biste pomogli u pronalaženju ravnoteže u broju zaposlenih, osmislite neke dodatne  zadatke koje ljudi mogu obavljati tokom slabijih poseta.  Ali ne možete zaboraviti na čišćenje, obnavljanje zaliha, naručivanje i obuku.

Lepota sporednog rada je što će sprečiti vaše osoblje da radi prekasno i osigurati da imate puno ljudi na licu mesta i da budete spremni da pokrenete akciju ako se dogodi  da imate pun restoran u nekom trenutku.

- Vodite evidenciju troškova

Svaka 2-3 meseca odvojite malo vremena za upoređivanje troškova rada, prihoda i broja zaposlenih kako biste bili sigurni da što efikasnije popunjavate svoje smene. Ponekad i najmanja podešavanja vašeg rasporeda mogu dugoročno napraviti snežne kepe i donijeti veliku zaradu.

Možda vam nisu potrebni vaši najbolje plaćeni zaposlenici u smeni koja već gubi novac, ili možda možete izbeći skupe prekovremene usluge angažovanjem honorarnog servera nekoliko noći u nedelji. To su vrste uvida koje dobijete kad povremeno napravite pauzu i istinski odrazite i uporedite svoj prihod i troškove rada.

Uključite svoje osoblje dok to radite. Verovatno će imati mišljenja o tome kako možete poboljšati postupak objavljivanja, poboljšati raspored ili optimizovati određene smene.

- Obezbedite svim zaposlenima da rade u smenama sa jačim profitom

Vaše osoblje želi da radi u smenama kaa je veća verovatnoća da će dodatno zaraditi, a takođe želi i u dnevnim smenama da bi to olakšalo.

Čak i noviji zaposleni treba da dobiju priliku za užurbane smene, jer je to najbolji način da nauče da budu efikasniji kad je najvažnije. Iako razmišljate o svačijim potrebama, takođe je vredno ponoviti raspored pauza.

Na primer, dva slobodna dana zaredom održavaju moral na visokom nivou i osiguravaju da vaše osoblje bude potpuno odmoreno i spremno za sledeću smenu. Ne moraju biti vikendi, jer su to glavni termini, ali čak dva slobodna dana sredinom nedelje biće dovoljna.

Ako zakazivanje rasporeda vašeg restorana nedostaje, a vi tražite načine da zaradite više novca, smanjite nepotrebne troškove i poboljšate korisničko iskustvo, onda je šansa da je odgovor raspored zaposlenih.

Idi na vrh strane