Dodaj firmu

Komprimovani vazduh Tehnogama

Tehnogama d.o.o. Beograd je kompanija čiji je osnovni koncept pružanje servisnih usluga i uopšte praćenje i pružanje podrške sve većem broju proizvodnih kompanija u ovom delu Evrope.
Pročitaj više

Dečka 157, Šimanovci
Beograd

Za početak priče o tome sta je komprimovani vazduh, osvrnućemo se na same kompresore. Dakle, snabdevanje vazduha koji se nalazi pod pritiskom, počinje sa proizvodnjom koja se odvija u kompresorima. U pitanju su mašine, odnosno uređaji koji se upotrebljavaju za povećanje pritiska gasa.

Šta je komprimovani vazduh?

Kada je reč o nekadašnjim kompresorima, to su bili jednostavni naizmenični klipni mehanizmi, koji su radili zahvaljujući vodeničkom točku i oni se smatraju prvim industrijskim kompresorima. Moderni kompresori se koriste kao jedan od elemenata u podsistemu za pripremu i proizvodnju vazduha koji je pod pritiskom, a sve u okviru celokupnog pneumatskog sistema.

Pomenuti podsistem koji proizvodi vazduh pod pritiskom se sastoji od kompresora, pogonskog motora, međuhladnjaka za vazduh, upravljačkog sistema, separatora za ulje i za vodu, hladnjaka za ulje, kao i druge pripadajuće opreme – termometar, manometar, oklopi oko kućišta kompresora, ventili, i dr.

Dakle, postoji pumpa, ili kompresor, kao i rezervoar, dok su dodatne komponente kontrolni prekidači i ventili, filteri, regulatori, manometri, maziva... Kada se radi o malim sistemima, ili o prenosnim sistemima, veći deo ovih pomenutih komponenti montira se direktno na rezervoar za vazduh.

Kada je reč o velikim industrijskim sistemima, tada ima više dodatnih komponenti.

Po pravilu, pneumatske komponente, projektuju se za maksimalni radni pritisak između osam i deset bara. Iskustvo pokazuje da se za ekonimičan rad najčešće koristi pritisak od šest bara. Nivo pritiska koji kompresor ostvaruje treba da bude između šest i po i sedam bara, da bi se savladali otpori i da bi se omogućila regulacija pritiska na mestu upotrebe, na nivou od pomenutih šest bara.

Osim u posebnim slučajevima, ne postoji potreba da maksimalni pritisak bude veći od deset bara.

Postoji priprema vazduha koji se nalazi pod pritiskom. Vazduh je zaprljan raznim česticama, i njega treba da usisa kompresor, i pri tome vodena para čini najveći deo te zagađenosti. To bi značilo da ta voda nanosi štetu pneumatskoj opremi, izaziva koroziju, pa se stoga smatra glavnim krivcem kada je loš proces rada i opreme.

Kada se koristi hladnjak, odvajač kondenzata i separator, moguće je da se ukloni između sedamdeset i osamdeset posto vode iz komprimovanog vazduha. To bi značilo da komprimovani vazduh za industrijsku upotrebu mora da bude najpre pripremljen na odgovarajući način, pošto je potrebno da se obezbedi da on bude suv, čist i ohlađen, pre nego što dođe do distribucije ka radnim stanicama.

Sistemi koji služe za proizvodnju komprimovanog vazduha mogu da obezbede veoma korisne rezultate, čak i kada je vazduh lošeg kvaliteta, i kada je neefikasan sistem za suzbijanje vazduha.

Korisno je znati, da sistem koji je pažljivo projektovan, daje maksimalne rezultate, minimalne troškove održavanja, kao i najmanje troškove samog rada.

*Za sve precizne informacije, predlažemo da kontaktirate oglašivače na ovoj stranici.

Pitaj sve firme
Idi na vrh strane