Na koji način se vrši popravka pumpi visokog pritiska?
Napisano 25.05.2020. ; Ažurirano 29.01.2024.
Popravka pumpi visokog pritiska ili dizel pumpi je veoma osetljiv posao i ne bi trebalo prepuštati ga neiskusnim majstorima. Pumpa visokog pritiska je glavni deo dizel motora. Pumpe visokog pritiska rade na taj način da sprovode gorivo do individualnih cilindara i na taj način pkreću njegov rad.
Kada se desi kvar na ovim pumpama visokog pritiska, oni obično skupo koštaju, zato servisiranje ovakvih pumpi moramo da prepustimo profesionalcima, u suprotnom naknadno servisiranje bi moglo da nas košta duplo više.
Servis je najviše potreban zbog najčešćih kvarova a to su: lose dihtovanje pumpe, mehanički kvarovi i kvarovi elektronike.
Servis se mora vršiti uz upotrebu najsavremenijih alata i mašina.
Sam servis se odvija u nekoliko faza:
Sve dizel komponente se rastavljaju, a zatim čiste u ultrazvučnim kadama.
Ukoliko se kvarovi pojave i kasnije neophodno je zameniti zastarele delove, novim originalnim delovima.
Sledeća faza je kalibracija pumpe, za koju je neophodan poseban alat, specijalno napravljen za tu namenu.
Završna faza je kontrolno ispitivanje u specijalnom prostoru. Ova faza poznata je i kao testiranje i mora se vršiti na posebnom stolu za testiranje dizel pumpi.
Kada se servisiranje završi, sve komponente se vraćaju, u deo za montažu gde se završava ceo proces.