Koje su sve aktivnosti deo zabavnog programa i socijalizacije u staračkim domovima?
Napisano 04.06.2020. ; Ažurirano 17.01.2024.Možda će nekome na prvi pogled zvučati čudno da su mnogi domovi za stare usmereni i na brojne dodatne aktivnosti, a kako bi korisnicima usluga omogućili što prijatniji boravak.
Pogrešno je uverenje da stari ljudi nemaju potrebu za kulturnim i zabavnim aktivnostima. Naravno da je socijalizacija izuzetno značajna, te se iz tog razloga vlasnici mnogih staračkih domova trude da omoguće što više zajedničkih aktivnosti korisnicima, koji u njima žele i imaju mogućnost da učestvuju. Osim brojnih sekcija koje imaju mogućnost da pohađaju, korisnici koji to žele, odnosno kojima zdravstveno stanje to dozvoljava, u pojedinim domovima za stare mogu odabrati i dodatnu aktivnost u vidu izleta, odnosno poseta nekom muzeju i slično. Takođe, u dodatne aktivnosti spadaju i odlasci u pozorište, koji su organizovani, kao i pohađanje mnogih zanimljivih sekcija i radionica, koje se organizuju u okviru prostorija konkretnog doma za stara lica.
Dodatne aktivnosti u domovima za stare
Obično postoji zajednička trpezarija, u kojoj obeduju svi korisnici doma i tako se druže. Zatim, u većini staračkih domova postoji i zajednička TV sala, odnosno prostor u kome svi korisnici koji to žele mogu da gledaju televiziju ili se jednostavno druže sa ostalima.
A u zavisnosti od kapaciteta samog doma za stare i afiniteta ljudi, koji se na njegovom čelu nalaze, u dodatne aktivnosti mogu da spadaju i različite sekcije i kreativne radionice. Tako pojedini domovi za stare nude čitalačku, odnosno literarnu sekciju, kao i likovnu i glumačku, ali i hor, te brojne radionice domaće radinosti.
Sa ciljem što bolje zabave za sve korisnike, organizuju se pozorišne predstave, kao i koncerti. Isto tako u dodatne aktivnosti spadaju i različiti izleti, kao i organizovane aktivnosti van samog doma.
A da bi duh zajedništva jačao, mnogi domovi za stare se trude i da zajedno obeleže rođendan pojedinačnih korisnika, zatim krsnu slavu svakoga od njih i uopšteno da rade na tome da se poboljša interakcija između svih korisnika i zaposlenih.