Gume su jedan od najvažnijih delova automobila. Veoma je važno da one budu u besprekornom stanju, zato vam „Alu felne Roki“ nudi veliki izbor najpoznatijih brendova guma.
Pročitaj više
Auto centar Panter pruža Vam kompletne vulkanizerske usluge veoma kvalitetno. Radimo sa auto gumama 20. Stručnost i profesionalizam su naše glavne odlike.
Pročitaj više
Autocentar Dojčinović nalazi se na Čukarici. Kvalitetno dubinsko i spoljašnje pranje automobila, vulkanizerske usluge, poliranje farova.
Pročitaj više
Kompanija Marso doo bavi se prodajom svih vrsta auto guma i pneumatika za putnička, teretna i poljoprivredna vozila
Pročitaj više
Ukoliko ne možete da se odlučite koje auto gume su najbolje za Vašeg ljubimca na četiri točka, obratite nam se i mi ćemo Vam sa zadovoljstvom izaći u susret i pomoći pri odabiru najboljih pneumatika za Vaš automobil.
Pročitaj više
Pneumaster d.o.o je uvoznik i prodavac auto guma i opreme poznatih svetskih proizvođača: Nokian, Kumho, Bridgestone, Dunlop, Firestone, Goodyear, Kleber, Michelin, Pirelli, Sava, Tigar, Kormoran, AutoSock, WSP
Pročitaj više
Vulkanizerske usluge, zamena guma, balanistranje, hotel za gume, prodaja guma u Batajnici.
Pročitaj više
Redox je firma koja se nalazi u Beogradu. Prvenstveno se bavi prodajom, servisom i otkupom akumulatora ali od nedavno može se pohvaliti i zavidnom kolekcijom guma kao i vulkanizerskim uslugama.
Pročitaj više
Koja je uloga zimske gume? Imati dobre gume na automobilu, kombiju, kamionu, ili bilo kom drugom tipu vozila, znači da značajno povećavate svoju i bezbednost drugih učesnika u saobraćaju. Upotreba zimskih guma, takođe je i vaša zakonska obaveza.
Zakon je ovo pitanje jasno definisao, što znači da u zimsku opremu spadaju četiri zimske gume, kod kojih dubina gazećeg sloja ne sme biti manja od četiri milimetara.
Takođe, naš zakon nalaže da, pored zimskih pneumatika, vozači su obavezni da u prtljažniku imaju odgovarajuće lance za sneg, odnosno druge uređaje za povećanje trakcije. U slučaju potrebe, isti se postavljaju na najmanje dva pogonska točka, i to ukoliko naiđete na deo puta gde vas saobraćajni znak upozorava da je zimska oprema obavezna.
Logično sledi zaključak, da pošto je korišćenje zimskih guma propisano zakonom, nepoštovanje istog vodi ka plaćanju kazne. Visina novčanog iznosa zavisi da li je u pitanju pravno ili fizičko lice. Neposedovanje zimskih pneumatika se vodi kao teža tehnička neispravnost vozila i podleže kaznama saobraćajne policije.
Kada vozite kroz naselje, vaš auto ne mora biti opremljen lancima, ili nekim drugim sredstvima za povećanje trakcije. Inače, lance možete postaviti na točkove i na onim delovima puta na kojima nije istaknut takav saobraćajni znak, ali samo u slučaju kada je kolovoz prekriven snegom.
Ako ne koristite zimsku opremu, ili istu ne koristite po propisu, policajac ima pravo da vaše vozilo isključi iz saobraćaja.
Pošto smo svi obavešteni da moramo da koristimo zimske pneumatike u sezoni, osiguranje nije dužno da nam moguću štetu nadoknadi. U slučaju saobraćajne nezgode koja je prouzrokovana neupotrebom zimskih guma, vozač i vlasnik takvog automobila imaju obavezu da sami plate svu nematerijalnu i materijalnu štetu, koja može da pređe i više miliona dinara.
Zamislite sada da zimske gume vozite leti ili letnje gume preko zime? Šta bi se tada dogodilo? Ako biste sa zimskim pneumaticima vozili tokom čitave godine, oni bi se leti mnogo brže trošili, zbog mekše smese, a pri tome bi i lošije kočili.
Funkcija šara, ili dubljih lamelica na zimskim gumama jeste da na pneumatik pokupi ispod gazećeg sloja što više snega. Logično je zaključiti da sneg najbolje skuplja sneg. Tako možemo dalje navesti da što se više snega zadrži na gazećem sloju, to su zimske gume kvaltetnije.
Iz tog razloga, efikasnost guma sa dubinom šare manjom od četiri milimetra šare je prilično smanjena.
Vozačima se savetuje da kod nabavke zimskih pneumatika ne štede, jer sigurnost i bezbednost u vožnji nemaju cenu. Uvek vozite sa sve četiri zimske gume, koje imaju sličnu pohabanost. Ovo je veoma važno iz razloga što novija guma postiže nesrazmerno veću trakciju. Ako imate nove i stare gume na vozilu, to dalje vodi značajnim neprijatnostima, pa čak i izletanjima sa puta.
Za razliku od letnjih pneumatika, zimski su sačinjeni od specijalne smese gume i silikona, koja se bolje ponaša na temperaturama nižim od plus sedam stepeni Celzijusovih. Na taj način, ona pruža komfornu i bezbednu vožnju.
Razlika u odnosu na letnje gume je i u tome što se zimske gume ne stvrdnjavaju na niskim temperaturama, i zbog toga je važno da se koriste ne samo na ledu i snegu, već i na sasvim suvoj podlozi kada temperatura padne ispod plus sedam stepeni, jer se to smatra granicom. Razlog je što ispod ove temperature, letnji pneumatici počinju da gube svoje prvobitne performanse.
Da bismo vam ilustrovali navedenu konstataciju, reći ćemo da je zimi čak šest puta veći broj saobraćajnih nezgoda nego u letnjem periodu godine.
Pored svega što smo već naveli u našem tekstu, dodaćemo da se sa pneumaticima koji su prilagođeni godišnjem dobu takođe štedi i gorivo koje se ne rasipa prilikom proklizavanja pogonskih točkova.
Oznake na zimskim gumama
Zimske gume možemo da prepoznamo po uobičajenim nazivima koji se koriste, kao što su komercijalne reči Winter, Snow, Ice, ali bez obzira na to morate voditi računa da li pneumatik ima utisnut znak pahulje.
Cena zimskih guma zavisi od proizvođača, zatim od dimenzija gume i drugih karakteristika. U tom smislu, potrebno je izdvojiti od 4500 din. sve do 63000 dinara.
*Cene su prikazane orijentaciono, za sve precizne informacije, predlažemo da kontaktirate firme oglašene ispod našeg teksta.