Dodaj firmu

Kako je nastala ideja o primeni auto gasa?

; Ažurirano 17.01.2024.
Kako je nastala ideja o primeni auto gasa?

 

Ideja da se auto gas koristi kao gorivo nastala je u 19.veku. Prvi koji su konstruisali pogon na gas bili su Philippe Lebon (1801), William Cecyl (1817), Samuel Brown (1823), Lemuel Wellman (1833) i Etienne Lenoir (1860). Njihov eksperiment naišao je na veliko interesovanje, a zatim se javila velika potreba da motor na gas uđe u proizvodnju.

Nakon tog perioda motori na gas su proizvedeni u preko 30000 primeraka, a zatim se javila ideja o bržem benzinskom motoru, koji je konstruisao Daimler & Mayback 1882.godine, nakon toga došlo je do masovne proizvodnje benzinskih motora.

Problem koji je nastao u vidu favorizovanja benzina umesto auto gasa nastao je usled problema sa trasnportom auto gasa. U to vreme nije bio dostupan process sabijanja auto gasa, koji bi olakšao transport, pa su postojale teškoće oko transporta.

Zbog niske cene gasa u period između 1920 i 1940 bila je pojačana potrošnja gasa, azatim kako se ekonomska situacija popravljala koriščenje auto gasa se smanjivalo.

Danas u svetu ima oko 5 miliona vozila na gas, a primećen je i porast ugradnje plina. U velikoj Britaniji iako je veliki broj vozila na ulicama, veoma je mali broj vozila na auto gas, svega 50000, pa je Vlada uvela podsticajne mere i broj vozila na auto gas se od pre 15 godina povećao na 250000.

U Japanu sva tax vozila moraju viziti na gas, azemlja sa najvećim brojem vozila na gas je Italija sa 1.200.000 vozila, zatim Holandija sa 800.000, Južna Koreja sa 790.000 i Australija sa 530.000 U Evropi Beč prednjači u vozilima na auto gas, trenutno ima oko 550 autobusa na auto gas.

U Evropi se sve više potencira na vozilima na auto gas u javnom prevozu, primer za to je Španija, zbog stava da je auto gas izuzetno ekološko gorivo, sve veće evropske zemlje svoj javni prevoz prebacile su na auto gas.

Već postoje najave svetske organizacije da će do 2010 godine, samo u Americi biti 17 milona vozila sa pogonom na auto gas.

Idi na vrh strane