Dodaj firmu

Osnovni kvarovi na automobilu

; Ažurirano 16.01.2024.
Osnovni kvarovi na automobilu

Automobili su mašine koje su napravili ljudi; nisu savršeno napravljeni i bez obzira koliko često automobil vozite u servis, radi preventivnih aktivnosti održavanja, uvek će postojati rizik od kvara, dok je program preventivnog održavanja osmišljen samo da bi se smanjila šansa za to.

Kvarovi se dešavaju novim vozilima koliko i starijim vozilima. A to nije nužno jer vozač nije pružio dovoljno nege vozilu. Treba pogledati i druge faktore kao što su faktori životne sredine, greške u održavanju vozila ili nezgode. I zapisi potkrepljuju ovu tvrdnju. Zapravo, statistika pokazuje da će svaki vozač verovatno bar jednom u svom životu vožnje doživeti kvarove na automobilu.

Češće nego ranije dolazi do porasta hitnih poziva kupaca kojima su potrebne usluge popravke automobila tokom zimske sezone jer su temperature u ovom periodu ispod tačke smrzavanja i takve bi definitivno uticale na bilo koje vozilo; još više, ako vozilo nema odgovarajuće održavanje i automobila.

Dok su šlep službe posvećene tome da vas usluže i odgovore na vašu lokaciju za svu vašu pomoć pri šlepanju i putu 24/7, kao vozač, od vas se i dalje zahteva da znate osnovno rešavanje problema sa vozilom. Na kraju, vredelo je shvatiti šta može biti loše u vašem vozilu pre nego što bude odvučeno uz pomoć šlep službe.

Rešavanje osnovnih problema sa vozilom:

- Pregled guma – Kao vlasnik automobila, imperativ je da obavite pregled guma pre vožnje automobila.

Proizvođači automobila bi uvek savetovali da se gume menjaju na svakih 10.000 milja. Ako ste primetili značajnu razliku u tome kako vaše vozilo radi na putu kao što ste primetili da vaše vozilo ima bolje prianjanje na trotoaru, to može biti zato što niste ispunili ovo pravilo.

- Vrednost pritiska u gumama

Sada, ako sumnjate da su vam gume već stare i oštećene, budite oprezni sa njihovim pritiscima. Ako je vaš automobil proizveden u poslednjih dvadeset godina, verovatno ćete videti upozorenje indikatora pritiska unutar kontrolne table i to je nešto na šta bi trebalo da skrenete pažnju. Indikator vam zapravo daje upozorenje ako nešto nije u redu sa gumom u smislu pritiska u gumama.

Jedan od krivaca za nizak pritisak u gumama je vreme. Tokom zime pritisak obično ide nisko bez obzira na to da li je vaše vozilo putničko ili kamion, bicikl ili motocikl. I najbolje je, u ovim vremenima, proceniti pritisak svake vaše gume i sve ih napuniti preporučenim nivoom vazdušnog pritiska; neuspeh u tome može oštetiti vaše gume i felne, da ne spominjem da može izazvati poravnanje na vašem vozilu, i naravno, ko bi želeo probušenu gumu?

Još jedan krivac je upotreba. Svi znamo da je sve što se preterano koristi sklonije šteti. Isto je i sa gumama. Nizak pritisak u gumama može da se održi zbog vremena. Na primer, ako stalno koristite svoj automobil, a ipak niste uspeli da izvršite dovoljan pritisak na gume, onda možete očekivati efekat habanja i cepanja. Ali ako su prošli kroz redovno održavanje, a ipak vidite osvetljenje indikatora pritiska, to je druga priča. U tom slučaju guma je verovatno prešla preko oštrog predmeta.

Bez obzira na krivca koji je prisutan u vašem problemu sa gumama, ono što uvek treba da uverite jeste da vaše gume sadrže dovoljno vazdušnog pritiska. Neka ih stalno proveravaju i popunjavaju kada je to potrebno. I pripazite na svetlo indikatora što je više moguće.

- Neželjena okolnost

Bez obzira na to kako ste se uverili da su vam gume proverene pre odlaska na put, šanse da dođete do nezgoda ili nepovoljnih okolnosti su i dalje tu. To znači da možete da vozite autoputem i da i dalje slučajno pregazite oštar ili tvrd predmet kao stena i to nažalost može da vam pukne. Tokom značajnog oštećenja guma, zapamtite ove:

Potrudite se koliko god možete da preuzmete kontrolu nad volanom jer će šteta povećati tendenciju okretanja.

Zaustavite svoj auto u bezbednom delu i pozovite pouzdanu šlep službu.

- Provera motora

Ponekad se mrtva baterija momentalno okrivi za motor koji ne radi. Ali istina je da još uvek postoje drugi problemi od kojih vozilo koje nije pravilno održavano može da pati. U ovom slučaju, rešavanje problema sa vozilom može mnogo da pomogne. Međutim, ako vam nije prijatno ili vam je poznata dubinska popravka, odnosno bukvalno radite ispod haube za zamenu svećica ili popravku električnog osigurač ili zamenu, onda je stručna intervencija veoma preporučljiva za rešavanje problema.

Ako stvari postanu malo gore kao da vam se desilo da osetite da nešto gori ili primetite sumnjiv dim usred putovanja, prvo što bi trebalo da uradite je da stanete na sigurnu stranu, isključite motor i pribor za napajanje ako je moguće, otvorite kapuljaču, ponesite ključeve i odmah izađite iz vozila.

Ponekad, nedostatak održavanja može da izazove zadimljeni motor. Uz pravilno održavanje, može se sprečiti paljenje motora.

Idi na vrh strane