Dodaj firmu

Hladnjak klime Beograd

Swiss Trade doo

Firma Swiss Trade doo je zvanicni zastupnik visokokvalitetnih automobilskih i kamionski hladnjaka iz Danske Nissens, kao i Dinex izduvnih sistema za tertni i poluteretni program.
Pročitaj više

Omladinskih brigada 102
Novi Beograd, Beograd

U automobilu postoji klimatizacioni sistem, a u njemu kondenzator ili među običnim svetom deo poznat pod nazivom – hladnjak klime.

U našem tekstu možete da saznate više o ovom delu, čemu on tačno služi, koliko košta popravka a koliko ugradnja novog hladnjaka i slično.

Šta je hladnjak klime?

Ovo je jedan relativno čest kvar koji se javlja u mnogim vozilima, pošto je hladnjak klime jedan od najosetljivijih elemenata u klimatizacionom sistemu. On se nalazi ispred ili pored hladnjaka rashladne tečnosti motora, pa je zbog toga na udaru kada su u pitanju spoljašnji uticaji.

Hladnjak klime je postavljen odmah iza prednje maske, i njegova osnovna uloga je da pretvori freon iz gasovitog u tečno stanje.

Međutim, zbog visokog pritiska gasa i same pozicije, može da se dogodi da dođe do curenja freona. Zbog toga se vozačima dešavaju razne situacije, kao što je da dođu u auto servis i kažu da su par puta napunili klimu freonom ali da ona prestane sa radom nakon nekoliko dana. Ovde je greška u tome što se freon bespotrebno dopunjava, pa zbog toga majstori proveravaju sistem azotom pod pritiskom.

Kada se posumnja da je u pitanju kondenzator, on se naprska sapunicom nakon nabijanja pritiska, zahvaljujući čemu se može tačno uvideti mesto na kome curi. Kao što vidite, veoma je slično postupku koji rade vulkanizeri kada žele da ispitaju gde je guma probušena.

To je jedna stara ali veoma pouzdana metoda, kada se vizuelno utvrđuje mesto curenja gasa. Međutim, u praksi ovakav način rada ne daje uvek željene rezultate, pa se pribegava različitim metodama kao što je ispitivanje uz pomoć UV tečnosti kao i specijalne lampe.

Kako se vrši zamena hladnjaka klime?

Hladnjak klime može da se ošteti kada dođe do oštećenja, na primer zbog mehaničkog udarca. Ponekad je hladnjak klime porozan, zbog različitih unutrašnjih i spoljašnjih uticaja, tako da nije moguće zakrpiti ga. Čak i ako se uradi ova usluga, nakon mesec dana ponovo se može pojaviti curenje freona.

To se događa zbog toga što je u hladnjaku klime pritisak freona od petnaest do dvadeset i tri bara kod nekih modela vozila.

Zbog toga će u takvim situacijama, biti neophodno da se zameni hladnjak klime.

U auto servisima ćete dobiti mnoge korisne informacije koje se tiču ovog dela vašeg četvorotočkaša, kao što je njegovo pranje. To nije tako jednostavno, pošto se kod pranja savetuje oprez.

Na primer, kada peru hladnjak klime, neki ljudi to čine pod direktnim mlazom iz pištolja za pranje pod pritiskom. Oni ovo rade horizontalnim pokretima, a tada može doći do iskrivljenja veoma osetljivih ćelija hladnjaka, kao i do oslabljene cirkulacije kroz njega, pa se javlja  mehaničko oštećenje.

Zbog toga se za pranje preporučuje obično crevo, ili se pištolj pod pritiskom okreće vertikalno a ne horizontalno.

Hladnjak klime – cena:

Ovde ćemo navesti dve cene, za zamenu i za kupovinu hladnjaka klime. Za zamenu bi trebalo izdvojiti u proseku od 20 do 50 evra, dok za nabavku novog hladnjaka trebalo bi platiti od 80 do 200 evra.

*Cene su prikazane orijentaciono, za sve precizne informacije, predlažemo da kontaktirate auto servise koji su oglašeni ispod našeg teksta. 

Pitaj sve firme
Idi na vrh strane