Magazin ZabavaIgrice Star Wars: Empire at War

Star Wars: Empire at War

by Administrator

empire_warGlad za Star Wars igrama u poslednjih godinu dana jenjava, iako treća epizoda George Lucas-ove epske sage i nije bila toliko loša. Posle premijere filma su Star Wars igre bile retka pojava.
Istina, pojavili su se neki mediokriteti kaošto su Star Wars Episode III: Revenge of the Sith i Star Wars: Battlefront 2. Taman kada se činilo da će frka u potpunosti da se smiri, LucasArts oživljava tržište novom real-time strategijom, Star Wars: Empire at War, koja će doći već u februaru ove godine. LucasArts je u početku planirao da igru plasira na tržište krajem 2005. godine, ali se proces proizvodnje malo otegao. Činjenica je da Star Wars: Empire at War nije prvi pokušaj da se napravi solidna 3D real-time strategija, zasnovana na ovoj popularnoj filmskoj licenci. Ronin Entertainment je na tu temu pokušao nešto igrom Star Wars: Force Commander. U to vreme, igrači su balavili i na samu pomisao da će konačno stići pravi Star Wars RTS. Opšti optimizam i uzbuđenje su utihnuli ubrzo pošto se igra pojavila. Nedostaci na polju grafike i igrivosti zakopali su igru, a fanovi su ostali praznih ruku. Sunce je ponovo granulo kada je LucasArts izdao Star Wars Battlegrounds, ali se ispostavilo da je igra samo još jedan AoE klon uredno prerušen u Star Wars ruho. Mnogo godina kasnije (u galaksiji blizu vas), LucasArts okreće novi list.
Srž kampanje je priča i osvajanje planeta širom galaksije. To je samo deo onoga što vas čeka. Empire at War takođe nudi skirmish multiplejer i galactic conquest modove – galactic conquest se može igrati i u singl i multiplejer varijantama.
Na početku kampanje možete da izaberete da li u igri želite da učestvujete iz perspektive Imperije ili Pobunjeničke alijanse. Šta god da izaberete, igra će biti uzbudljiva i nudiće vam pregršt različitih misija. Cilj je, naravno, da onesposobite što više neprijateljskih flota i kopnenih snaga. Ako igrate na strani Imperije, moć i tehnologija će biti na vašoj strani i zato će vam biti lakše da ulovite pobunjenike koji su raštrkani po galaksiji. U slučaju da izaberete Pobunjeničku alijansu, nećete zažaliti, jer se neke tehnologije vrlo lako mogu ukrasti od Imperije.
Kampanja za jednog igrača definitivno ima svoje čari. Kada se otisnete u svemir, primetićete da je pred vama ogroman broj planeta koje samo čekaju da ih osvojite. Posebna draž igre je to što možete sami da birate koju ćete planetu sledeću da pokorite. Naravno, postoji niz misija koje su vezane za priču.
U tom smislu, razvojni tim je stvarno dao sve od sebe da priredi što različitija zaduženja – lov na krijumčare, oslobađanje Vukija iz zatvora, uništavanje štitova, špijunaža, napadanje svemirskih stanica, sabotaža itd.
Za brži tok igre postoji korisna opcija da se preskoče real-time bitke i da kompjuter sam reši sukob. S jedne strane, ovo olakšava situacije slične onima, u kojima vaša ogromna flota naleti na jedan usamljeni brodić. Međutim, dešavalo se da protivnik dobije bitku, iako je imao znatno manji broj brodova i jedinica od vas. Zbog toga je, možda, ipak bolje rešenje da sami preuzmete komandu nad nekim bitkama.
Putovanjem na različite strane svemira moći ćete da istražujete jedinstvene svetove, od kojih svaki ima drugačije karakteristike: unikatan reljef, posebne vremenske uslove, populaciju koja ga naseljava itd. Na igraču je da sve ove aspekte uzme u obzir, pre nego što preuzme kontrolu nad određenom planetom.
Putovanje kroz hipersvemir esencijalni je sastojak uspešnog rukovođenja galaksijom, naročito kada morate da organizujete i transportujete vaše snage od planete do planete. Dobro utemeljena putanja hipersvemirom bitna je za uspostavljanje kontrole određenog sazvežđa. Najteže je održavati kontrolu nad udaljenim planetama, jer se putovanje hipersvemirom teže obavlja. Hm, ceo ovaj princip me mnogo podseća na staru dobru strategiju Star Wars: Rebellion (da li se neko seća ove igre osim mene? – Ja se sećam – prim. lek.). Jurcate kroz hipersvemir, uništavate defanzivne sisteme u orbiti planete, osvajate naklonost populacije i cela planeta je vaša. Imajte na umu da je osvajanje planeta jedini način da skupite resurse.empire_war1
Sa svakom novom planetom povećava se vaš prihod. Ovo u stvari znači, da je otrcano skupljanje resursa izostavljeno – nema kopanja zlata, srebra, uglja, i seckanja drveća. Pravila su pojednostavljena, da bi se igrač rasteretio što više.
Kako napredujete u igri, otvaraće vam se nove tehnologije i naoružanja.
Primetićete da su programeri uspeli da izbalansiraju snagu različitih jedinica.
Svaka jedinica na strani Imperije ima pandan na pobunjeničkoj strani. Tako da kada predvodite grupu AT-ST hodača, preporučljivo je da imate pratnju od nekoliko odreda stormtroopera. Jedinice kao što su stormtrooperi pružaće vam odličnu vatrenu podršku u borbi protiv pobunjeničkih PLEX ratnika, koji svojim bazukama mogu da “oduvaju” čitav odred AT-ST hodača. Situacija je ista u svemirskim bitkama. Svakoj krstarici, ili manjim brodovima Imperije, može da parira određena jedinica Pobunjeničke alijanse. Na vama je da u real-time borbama donesete pravu odluku na licu mesta, i napadnete vitalne delove neprijateljskih brodova.
Herojske jedinice i njihove jedinstvene sposobnosti su jedna od najbitnijih komponenti. Likovi kao što su Vader i Palpatine pokazaće se kao najjači dodatak vašim snagama na bojnom polju.
Svaki od ova dva Sith-a je na vrhuncu svoje moći, i zato će Pobunjenicima biti jako teško da im se suprotstave. Lightsaber im je primarno oružje u borbi, ali ne zovu se zabadava Sith lordovi.
Na primer, Imperator će koristiti svoju smrtonosnu sposobnost “force lightning” (munja), da bi spržio sve jedinice koje mu se suprotstave. Vader ima na raspolaganju “force shockwave” i “force crush” – sposobnosti pomoću kojih može lako da onesposobi vozila i potamani više neprijateljskih odreda odjednom. Drugi likovi iz sage su takođe prisutni. Han Solo i Chewbacca, recimo, funkcionišu kao jedna jedinica, ali svaki od njih ima određene veštine.
Chewie upotrebljava neprijateljska vozila, dok Han ima poseban dar za korišćenje eksploziva. Očigledno je da su dodatne herojske jedinice ubačene da bi neki od bitnijih likova preneli duh filmova. Tu će još biti i C3PO, R2-D2, Captain Piett, Colonel Veers, Kyle Katarn i prepoznatljivi mlađani Mon Calamari oficir po imenu Ackbar. Ovaj poletni pripadnik Mon Calamari rase imao je značajnu ulogu u daljem toku Star Wars istorije. Kasnije će postati jedan od najuvaženijih admirala u Pobunjeničkoj Alijansi, da bi na kraju, doveo pobunjeničku flotu do pobede u napadu na drugu Zvezdu Smrti (Star Wars Episode VI: Return of the Jedi).
Multiplejer je takođe dobro predstavljen i pružiće vam puno sati zabave, bez obzira da li igrate preko Interneta ili LAN-a. Najčešća varijanta je skirmish mod. Do osam igrača se može uključiti u jednu partiju. Iz našeg iskustva, online podrška za igru funkcioniše dobro i igrači mogu jednostavno da pronađu saigrače putem LucasArts-ovog matchmaking sistema. Pravi fanatici mogu da odigraju i čitavu kampanju. Ovakve kampanje obično traju veoma dugo, pa je zato omogućeno da sačuvate status i nastavite da se igrate kasnije.
Sve ovo su, očigledno, dobre strane ovog naslova. Ipak, ništa nije savršeno.
Prve mane koje smo uočili tokom igranja kampanje su neke čudne osobine jedinica kojima upravlja AI. Kada smo, recimo, u kopnenim bitkama zvali pojačanje, nekoliko puta se desilo da neke jedinice ne reaguju na komande. Dakle, selektujete grupu vojnika i kliknete na željenu lokaciju, a oni jednostavno stoje ukopani (!?!). Dobro, ovo se dešavalo zaista retko, tako da nije preterano ometalo igru.
Star Wars: Empire at War će oduševiti igrače koji očekuju prvoklasni video i audio doživljaj. Svemirske bitke izgledaju besprekorno, od modela letelica do detaljnih eksplozija i laserske vatre.
Particle efekti su prilično lepo odrađeni, kao i pojedini efekti koji poboljšavaju kvalitet eksplozija. Bitke na planetama su, nažalost, mogle i bolje da se predstave Vodene površine izgledaju ok, ali pojedine mape vape za dodatnim detaljima. Često je ambijent krajnje jednoličan, pa ćete imati utisak da se neke mape ponavljaju, a to, naravno, nije istina. Zvuk je vrhunski i retko će se desiti da čujete dva puta istu repliku jedinica. Šta reći o muzici? Zna se ko je glavna faca kada se govori o Star Wars muzičkim temama (J. Williams, naravno).
Sve poznate melodije iz filmova su tu, a veteran Frank Klepacki (ranijih godina se dokazao sa soundtrack-om za igru Dune 2000, elektronskim i industrial muzičkim temama u Command and Conquer-u, muzikom za igru Blade Runner) majstorski je ubacio i neke dodatne instrumentale.
Star Wars: Empire at War je igra sa malo propusta, a što je najbolje, igra je stigla u vreme kada PC igrači gore od želje za dobrom real-time strategijom.
Zbog nekih falinki koje smo primetili, nismo mogli igri da damo veću ocenu od 89 %. Ali nemojte zbog takvih sitnica preskočiti igru, jer ćete zaobići jedan od najboljih Star Wars naslova u poslednjih nekoliko godina.
Izvor : www.gameplay.rs

0 komentar

Slične teme