03. septembra 1884. godine prvi putnički voz na prvoj pruzi u Srbiji Beograd-Niš, krenuo je iz Beograda i za deset sati je stigao u Niš.
Da bi se izgradio prvi gvozdeni put kroz Srbiju trebalo je pre svega srušiti mit o centralnom neprohodnom lancu. Prva pruga Beograd-Niš bila je dugačka 243 kilometra, a njena eksploatacija počela je skromno. U početku je bilo nekoliko vozova, a cene karata su bile previsoke za Srbe osiromašene u prethodnim ratovima.
Prva pruga bila je solidno izgrađena, a lokomotive i vagoni bili su najmoderniji tog doba. Nakon što je Srbija na Berlinskom kongresu dobila nezavisnost, sporazumom se obavezala da će što pre napraviti i svoju železničku prugu. Prva lokomotiva se zvala „Kralj Srbije“.
Kada je železnica dobila još jednu lokomotivu, preimenovala je „Kralja Srbije“ u „Milan“, a dugu lokomotivu je nazvala „Natalija“, po imenima tadašnjeg srpskog kralja i kraljice…
1 komentar
Comments are closed.