Četvrtak, 27.06.2019

Magazin » Life style » Zdravlje » Trčanje – vežba za telo, odmor za duh

Trčanje – vežba za telo, odmor za duh

Objavi ovaj članak na

22.04.2011 12:01 AM

trčanjeTrčanje nije naročito omiljen sport među lenjivcima. Kako kažu, izmara telo i duh. No, tako tvrde pre nego što pokušaju. Kada jednom probaju, naprosto se zaljubljuju u trčanje i postaju svesni koliko njihovim upražnjavanjem pozitivno doprinose ne samo organizmu, već i psihi. Pa, ako su vam teretane u koje odlazite tokom zime dosadile i želite da uhvatite svežeg, čistog vazduha, onda je trčanje pravi izbor. Trčanje jača mišiće, povećava snagu, diriguje srcu kako da pravilno kuca, deluje kao antidepresiv i upražnjavajući ga smanjujete rizik od dobijanja osteoporoze i artritisa.

Ako u vašem gradu ne postoji atletska staza ili je ima, ali je na njoj gotovo uvek velika gužva, odaberite prirodu prepunu drveća koje krajnje povoljno deluje na vaše respiratorne organe. Predeli pored reke takođe su fenomenalni za ovu vrstu rekreacije, ali ne idite suviše blizu vode, jer tokom toplih dana tu često znaju da odsedaju ne opasne, ali i ne tako prijatne zmije. Ako ste srećnik, pa živite u Beogradu, najbolje rešenje je Ada, koja vrvi od prepunih klubova u kojima se nakon treninga možete odmoriti.

Nemojte odmah započeti brzinskim tempom. Najbolje je krenuti laganim, a potom brzim hodom. Nakon 10-ak minuta bacite se na lagano trčanje i održavajte takav tempo sve dok ne osetite da ste spremni za brže. Trčite tako što duže možete, a onda ponovo šetajte, pa se vratite jačem intenzitetu. Dovoljno je svakog dana odvojiti sat vremena i za samo nekoliko dana ćete biti kao novi.

Disanje prilikom trčanja, kao i prilikom bilo kog drugog sporta, veoma je važno. Ako ne budete pravilno disali, vrlo brzo ćete osetiti umor, bol u glavi i posustati. Dakle, ne zaboravite da duboko udišete i izdišete i videćete koliko ste spremniji da nastavite dalje.trčanje u prirodi

Dobro je da dva sata pre treninga ništa ne jedete, ali i ne pijete ogromne količine tečnosti. Ako to do sada niste znali, onda vam je jasno zašto vas je tokom pet minuta trčanja zabelelo ispod levog rebra. Međutim, kada završite, slobodno pijte puno vode, ali nikako i gazirane sokove.

Ustanite, izađite iz zatvorenog i pokrenite se! Oslušnite zvuk prirode koja vas zove da joj se pridružite ili upotpunite doživljaj dobrim izborom pesama na Ipod-u. Videćete, vrlo brzo ćete početi neizmerno da uživate u čarima koje trčanje nosi.

Pregled komentara (0)

Pošaljite komentar

Ocena: 5,00 od 2 glasova 12345

Napiši komentar




jun 2019.
P U S Č P S N
« maj    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930