Petak, 24.05.2019

Magazin » Life style » Plitko disanje

Plitko disanje

Objavi ovaj članak na

25.04.2014 11:15 PM

Da bi disanje bilo pravilno,neophodno je da budu zdravi gornji i donji disajni putevi (nos, usna duplja, grlo, dušnik i grudni koš). Grudni koš čine: mišići za disanje, inspiratorni i ekspiratorni – rebra, dijafragma, pluća i bronhije.

Smetnje u disanju mogu prouzrokovati bolesti bilo kog od navedenih organa. Poznato je da disanje ima dve faze – udisaj i izdisaj. Vazduh se polako udiše kroz nos, pa je udisaj aktivna radnja potpomognuta insiratornim mišićima.

Izdisaj je pasivan i odvija se spontano. Plitko disanje ne obezbeđuje dovoljno dobru gasnu razmenu i može doći do smanjenja kiseonika u krvi i povećanja ugljen-dioksida. Ovaj problem se rešava vežbanjem, odnosno učenjem pravilnog disanja.

Potrebno je ojačati insiratorne organe i poboljšrati kondiciju. Vežbe treba raditi tri puta na dan, po 10-15 minuta. Udiše se duboko i sporo kroz nos, a izdiše se na usta. Tako se obezbeđuje pravilna ventilacija pluća i kvalitetna aerizacija organizma.

Inspiratorni mišići jačaju sa brzim hodanjem, plivanjem i boravkom na čistom vazduhu. Na ovaj način poboljšava se opšta kondicija.

Pregled komentara (0)

Pošaljite komentar

Ocena: 5,00 od 1 glasova 12345

Oznake teksta

,

Napiši komentar




maj 2019.
P U S Č P S N
« apr    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031