Sreda, 21.08.2019

Magazin » Life style » Ishrana » Namirnice za bolje pamćenje

Namirnice za bolje pamćenje

Objavi ovaj članak na

21.05.2013 10:19 AM

bolje pamcenjeDa bi radio onako kako se od njega očekuje, mozak mora biti nahranjen. Iako čini svega 2% tela, on nije ništa manji gurman od ostatka organizma, šta više, njegov apetit je 10 puta veći od apetita ostalih organa. Zato je važno zadovoljiti njegovo potrebe i hraniti se namirnicama koje neuroni vole i koje poboljšavaju naše intelektualne sposobnosti. A ovo su samo neke od njih:

Riba

Više od polovine mozga sačinjeno je od lipida, a 70% lipida su masne kiseline koje pripadaju porodici omega 3. Ove masti su, dakle, od suštinskog značaja za izgradnju i održavanje ćelija mozga i igraju ključnu ulogu u aktivnosti neurona. Nedostatak omega 3 kiseline može dovesti do pogoršanja intelektualnih funkcija i poremećaja u pamćenju. Riba je jedan od najvćeih izvora omega 3 kiselina, pa je zato preporučljivo jesti je bar 3 puta nedeljno.

Mahunarke

Da bi funkcionisao, mozak se koristi šećerom kojeg mu je potrebno 5g po satu. Kako on nije u stanju da ga skladišti, kroz ishranu mu ga moramo redovno obezbeđivati. Naučno je dokazano da intelektualne sposobnosti, rešavanje najtežih zadataka i kapicetitet pamćenja zavise od nivoa glukoze u krvi. I taman ste se obradovali da ćete sada moći da jedete slatkiše do mile volje i to uz adekvatno opravdanje, a mi moramo da vas razočaramo. Naime, kompleksan šećer ne nalazi se u tortama i kolačima, već u mahunarkama poput sočiva, pasulja i sl. čiji je glikemijski indeks najniži, što omogućuje regulisanje nivoa glukoze u krvi i njeno slanje mozgu.

dobro pamcenjeBanane

Bogate magnezijumom, neophodnim za prenošenje nervnih impulsa, banane su takođe i izvor vitamina B6. Ovaj vitamin ima važnu ulogu u prihvatanju i korišćenju magnezijuma unutar ćelija i funkcionisanju nervnog sistema tako što omogućuje proizvodnju određenih neurotranmitera, naročito serotonina. Ako ne volite banane, možete ih zameniti suvim voćem, takođe bogatim vitaminom B6.

Jaja

Jaja sadrže lecitin i fosfolipide koji se koriste prilikom formiranja membrane moždanih ćelija. Ona su izuzetno bogata amino kiselinama, neophodnim za proizvodnju glavnih neurotranmitera. Tu je acetilholin, izuzetno važan za dobro pamćenje, noradrenalin koji podstiče učenje i čija proizvodnja zavisi od prisustva tirozina i fenilalanina koji se nalaze u proteinima jaja. Ako ne volite jaja, onda ih zamenite jednoko dobrom belom ribom.

Pregled komentara (0)

Pošaljite komentar

Ocena: 5,00 od 2 glasova 12345

Napiši komentar




avgust 2019.
P U S Č P S N
« jul    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031