Magazin Life styleBonton Prilikom telefoniranja

Prilikom telefoniranja

by Administrator

Telefon je poslednjih godina postao neophodno sredstvo komunikacije, zbog brzog prenošenja poruka, čak i na veliku daljinu. Zato je neophodno znati pravila lepog ponašanja prilikom njegove upotrebe.
Osim u veoma važnim i hitnim slučajevima, nikome se ne telefonira od 22 do 9 časova ujutru i od 14 do 17 časova poslepodne. Možemo telefonirati i ako nam je onaj koga zovemo dozvolio da ga zovemo u bilo koje doba. I službeni razgovori se mogu obavljati pre devet časova ujutru.
Takođe se ne moramo pridržavati pravila kod telefoniranja intimnim prijateljima ako dobro poznajemo njihove navike i znamo da ih nećemo uznemiravati. Ali, kad ih pozovemo u nevreme uvek treba pitati da li ih uznemiravamo, da bi se, eventualno, izvinili.
Kada dobijemo traženi broj telefona i neko se javi sa druge strane, prvo se trebamo predstaviti, pa onda tražiti osobu sa kojom želimo da razgovaramo.
Ako smo u prostoriji sa nekim ko telefonira, treba se držati tako da mu stavimo do znanja da nas razgovor ne zanima.telefon3
Telefonski razgovor po pravilu treba da bude kratak i da prvenstveno služi za prenošenje poruke, da bismo drugom oslobodili liniju, pogotovo ako imamo dvojnika.
Ako prilikom našeg telefoniranja dođe do mešanja linija i neko nam upadne u razgovor, treba ga ljubazno zamoliti da spusti slušalicu. Ako to neće, spuštamo slušalicu i zovemo ponovo.
Ako zovemo tri puta isti broj i ne dobijemo vezu, treba prekinuti i zvati kasnije, da bismo oslobodili liniju. Ako smo u javnoj govornici, i ne dobijemo vezu tri puta, treba prepustiti telefon osobi u redu iza nas, pa posle njega pokušati ponovo.
Ako osoba koju smo pozvali nije kući, treba ostaviti poruku sa imenom i prezimenom, brojem telefona gde može da nas pozove i razlog našeg poziva.
Ako smo primorani da telefoniramo sa tuđeg telefona jer je naš u kvaru treba obaviti kratak razgovor. Ako je razgovor na lokalnom području, treba se samo zahvaliti, ali ako zovemo van našeg područja treba izračunati koliko košta i odmah platiti razgovor.
Ako smo u poseti, uvek treba prvo zamoliti, pa onda telefonirati.
Prilikom razgovora rečenice treba da budu kratke i jasne, da bi nas sagovornik što bolje razumeo.
Ako smo na primer u kupatilu pa ne možemo odmah da se javimo na telefon, treba da poručimo sagovorniku da nas nazove kasnije, da ne bi čekao pored aparata.
I najzad, pored telefona treba uvek imati papir i olovku za pisanje poruka, da ne bismo tražili za vreme razgovora i time bespotrebno produžavali vreme.



0 komentar

Slične teme