Klinska 15, Braće Jerković,
Opština: Voždovac
Grad: Beograd
Radno vreme: 7-18h
Kontakt: 060/ 442 55 30
E- mail: kraljevstvo.narnija@gmail.com
Web: kraljevstvonarnija.rs
Draga deco,
naš vrtić je vaš prostor za istraživanje. Svaki kutak, materijal i predmet vaš je čarobni štapić koji otvara vrata Narnije, a potom... potom se vaše istraživanje nastavlja u novim i nepredvidivim pravcima. Kada želite nešto da nam kažete ne morate koristiti samo reči, jer mi se trudimo da razumemo sve vaše jezike, a imate ih hiljadu i svaki je jednako vredan. Mi se najbolje razumemo kada se bojama izmažemo, po ogledalu prstima pišemo, kule od grančica gradimo, šišarke obojimo, u našem ateljeu zid ižvrljamo...
Vaše mame i tate treba da znaju da mi u Narniji čarobno detinjstvo živimo, da umesto učenja napamet vreme u smehu i igri provodimo, ali da i tada mnoga pitanja postavljamo i svi zajedno za odgovorima na njih tragamo.
Ne nalazimo se iza sedam gora i sedam mora, već odmah tu, iza vrata koja nas vode u svet Narnije.
Drage mame i tate,
Mi smo vrtić koji se nalazi u naselju Braće Jerković, u vili od 430m2 i posedujemo dvorište od 11 ari, u kome se nalaze bazen, košarkaški teren, mnogo drveća i zelenih površina.
Ono što nas izdvaja od svih drugih vrtića nije samo naš čarobni prostor, već i naša ideja da predškolske ustanove nisu samo mesta za realizaciju vaspitno-obrazovnih programa, već i prostori življenja dece i odraslih. Inspirisani ređo pedagogijom, težimo ka uklanjanju okvira koje nameću institucije javnog predškolskog vaspitanja i gradimo prirodno, podsticajno okruženje za dečji razvoj i učenje, koje je mnogo bliže porodičnoj atmosferi nego onoj koja vlada u tradicionalnim vrtićima.
Pristup učenju
Negujemo pristup učenju u kome ne postoje teme i aktivnosti koje su unapred zadate od strane odraslih ili preuzete iz knjiga i priručnika. Vaspitači na osnovu građenja bliskih odnosa sa decom i otkrivanja njihovih interesovanja pokreću i razvijaju projekte (čiji tok, trajanje i produkti nisu unapred određeni, već izranjaju iz ideja i aktivnosti dece i odraslih).
U našem vrtiću deca imaju mogućnost da biraju u kojoj aktivnosti će provesti određeni deo dana, jer formalna podela dece na grupe ne uslovljava ih da čitav dan moraju provesti u prostoru koji njima u tom trenutku nije inspirativan.
Organizacija prostora
Mi tragamo za mogućim načinima kreiranja okruženja u kome se deca osećaju nesputano da budu ono što jesu i podržano da postanu ono o čemu maštaju. Stoga smo prostor organizovali tako da odiše atmosferom porodičnog doma, kroz koji deca mogu nesmetano da se kreću. Kretanje dece kroz prostorije, kako bi koristili određene centre, materijale i predmete, doprinosi nam i da saznamo koja mesta u prostoru su podsticajna, a koje je potrebno preurediti, jer decu ne pozivaju na istraživanje i akciju.
Odnos prema dečjoj igri
Kako u osnovi našeg programa leži ideja da je slobodna igra dece predškoskog uzrasta nezamenljiva te da nijedna organizovana aktivnost ne može biti podsticajnija od istraživanja i aktivnosti koje deca sama pokreću, veliki deo dana provodimo upravo u slobodnoj igri. Tačnije – mi smatramo da igra nije zaista igra ukoliko nije „slobodna“.
To ne znači da tokom igre vaspitač ne realizuje vaspitno-obrazovni rad, naprotiv. U tim situacijama on pomno prati, osluškuje, beleži, zapaža i preispituje vaspitno-obrazovnu praksu, svoj odnos prema detetu, svoje viđenje kvalitetnog i podsticajnog okruženja i ta zapažanja koristi za dalje razvijanje programa i otvaranje projekata sa decom.
Različiti oblici i programi vaspitno-obrazvnog rada
Pored aktivnosti koje deca sama organizuju, kao i onih koje sa njima pokreću njihovi vaspitači, u našem vrtiću okupljamo i saradnike različitih zanimanja, koji obogaćuju naše okruženje aktivnostima koje mi samostalno ne bismo mogli/umeli da organizujemo. Tako, za svu decu jaslenog i predškolskog uzrasta realizujemo muzičke projekte, kroz koje se oni upoznaju sa različitim instrumentima i različitim vrstama muzike, a deca koja su naročito zainteresovana nastavljaju da uče sviranje određenog instrumenta, ili pak formiraju svoj bend ili hor.
Prepoznajući značaj podsticanja pravilnog fizičkog razvoja dece, svake nedelje imamo i sportske radionice, na kojima deca vežbaju pravilno držanje, pravilno disanje, koncentraciju i koordinaciju, razvijaju timski duh, a pri tom se i sjajno zabavljaju. Tokom letnjih meseci sa decom uživamo na našem bazenu, na kome organizujemo školicu plivanja u saradnji sa sertifikovanim iskruktorima.
Zagovornici smo pristupa po kome za decu predškolskog uzrasta nije podsticajan ni jedan oblik formalnog podučavanja. Iz tog razloga, u našoj ustanovi se učenje stranih jezika ne uvodi pre pripremnog predškolskog programa, kada deca i sama iskazuju potrebu za učestvovanjem u formalnim oblicima učenja i podučavanja, a time se upoznaju i sa svim oblastima koje će kasnije u školi izučavati u formi školskih predmeta.
Pored svih navedenih saradnika našeg vrtića, tokom trajanja projekata koje vaspitači i deca organizuju, pozivaćemo različite stručnjake (slikare, vajare, fotografe, naučnike, lekare, stolare, zanatlije...) da nas posete i pomognu nam u realizaciji naših projekata.
Draga deco i dragi roditelji, ovo je bio samo delić naše priče. Mi vas pozivamo da nas posetite, jer samo tako možete osetiti atmosferu koja vlada u našoj čarobnoj Narniji.