Dodaj firmu

Koji su uslovi za otvaranje stomatološke ordinacije?

; Ažurirano 29.01.2024.
Koji su uslovi za otvaranje stomatološke ordinacije?

Vrlo je važno ispoštovati u potpunosti sve propise, a u slučaju da neko želi da otvori stomatološku ordinaciju.

Pored toga što mora pripremiti tačno određenu dokumentaciju, svaki stomatolog će biti u obavezi da obezbedi prostor definisanih karakteristika.

Kakav je prostor potreban za otvaranje stomatološke ordinacije?

Precizno je određeno da lokal namenjen stomatološkoj ordinaciji mora posedovati sanitarni čvor, zatim najmanje 10 kvadratnih metara površine za stomatološku ordinaciju. Uz to, u tom prostoru mora postojati i dovoljno mesta za čekaonicu, što mora biti odvojena prostorija, zatim odvojena prostorija mora biti i za odlaganje čistog, odnosno prljavog rublja i opreme, te još jedna prostorija koja će služiti kao ostava za sredstva za održavanje higijene i dodatnu opremu.

Materijal od koga će biti izrađeni zidovi i podovi u konkretnoj stomatološkoj ordinaciji mora da bude lak za održavanje i dezinfekciju.

Podrazumeva se da u prostoru, u kome će kasnije biti otvorena stomatološka ordinacija mora da postoji i prirodno osvetljenje i veštačko, ali i hladna i topla tekuća voda.

Grejanje mora biti optimalno, jer je predviđena temperatura u toku cele godine između 18 i 25 stepeni.

Ne mora taj lokal da ima odvojen prilaz od poslovnih ili stambenih zgrada, ali se svakako smatra prednošću ako ga ima.

Šta je još potrebno za otvaranje stomatološke ordinacije?

Naravno da mora biti obezbeđena odgovarajuća oprema, najpre stomatološka stolica i stomatološki aparat, te sterilizator, orman i stočić za instrumente, kao i metalna kaseta, plastični kontejner i ostala neophodna oprema, poput sudopere na primer, bojlera i ostalog.

Komplet za prvu pomoć i kompletna antišok terapija moraju takođe biti dostupni u konkretnoj stomatološkoj ordinaciji.

Dokumentacija za otvaranje stomatološke ordinacije

Stručnjak koji odluči da otvori stomatološku ordinaciju mora da pribavi informacije iz Pravilnika o bližim uslovima za obavljanje zdravstvene delatnosti u zdravstvenim ustanovama i drugim oblicima zdravstvene zaštite.

Upravo u tom Pravilniku je navedeno koja sve dokumenta moraju biti priložena. Zainteresovani moraju znati da se relevantna dokumentacija dostavlja kako Ministarstvu zdravlja, odnosno Odeljenju za zdravstvenu inspekciju pri tom ministarstvu, tako isto i Agenciji za privredne registre.

Idi na vrh strane