Dodaj firmu

Šta je sve potrebno da biste otvorili restoran?

; Ažurirano 17.01.2024.
Šta je sve potrebno da biste otvorili restoran?

Osim dobre volje i sjajne ideje, za otvaranje restorana je potrebno i mnogo više.

A pored toga što je neophodno da pronađete odgovarajući prostor, vrlo je važno je da pripremite propisanu dokumentaciju, te da se pobrinete i za odabir osoblja i jela, koje ćete nuditi, ali i za marketing.

Kako otvoriti restoran?

Nakon što ste kreirali ideju i dobro je razradili, potrebno je da definišete i koji će gosti biti vaša ciljna grupa. U skladu sa time ćete proceniti i njihove potrebe, a zatim pristupiti otvaranju firme, odnosno restorana.

Da biste otvorili restoran, svakako je preporuka da angažujete stručnjaka koji će vam pomoći u registraciji preduzeća. Sami ćete izabrati da li želite da restoran registrujete kao preduzeće sa ograničenom odgovornošću, odnosno D. O. O. ili kao samostalno ugostiteljsku radnju, to jest SUR.

Na osnovu toga ćete i dobiti sve informacije o dokumentima koja morate da pripremite.

A kada to učinite, vi ili angažovano stručno lice ćete posetiti Agenciju za privredne registre, to jest APR.

Ukoliko ste se odlučili za osnivanje samostalne ugostiteljske radnje, osim fotokopije lične karte i dokaza o tome da ste uplatili propisanu taksu, potrebno je i da priložite saglasnost za obavljanje određenih delatnosti, a ako je to propisano posebnim zakonima i svakako popunjenu jedinstvenu registracionu prijavu za osnivanje preduzetnika.

Važno je i da definišete naziv preduzeća, odnosno kasnije restorana.

Pošto budete dobili rešenje iz Agencije za privredne registre, dobićete i poreski identifikacioni broj (PIB), a posle toga treba da izradite i pečat, kao i da otvorite tekući račun.

Naravno da ćete u skladu sa aktuelnim zakonom biti u obavezi da obezbedite i fiskalnu kasu, kao i svu prateću dokumentaciju.

U principu tek posle toga bi trebalo da pristupite pronalaženju odgovarajućeg objekta, a zatim i njegovom opremanju.

Naravno da to nije sve, jer nakon toga treba angažovati radnu snagu i formirati jelovnik, pa tek posle toga pristupiti odgovarajućim marketinškim aktivnostima.

Idi na vrh strane