Dodaj firmu

Pravila bontona u restoranima

; Ažurirano 16.01.2024.
Pravila bontona u restoranima

Ukoliko posmatrate goste u bilo kom restoranu, vrlo lako ćete moći da uočite ko je naučio kako treba da se ponaša za stolom, a ko nije.

I mada su restorani Beograd dostupni svima, vrlo često ćete videti goste, koji se baš i ne snalaze prilikom posete. A upravo to jeste važno kako za njihovesagovornike, odnosno za ljude u čijem društvu se nalaze, tako isto i za njih lično.

Osnovna pravila lepog ponašanja u restoranima

Jedno od najznačajnijih pravila, koje bi trebalo da poštuju svi gosti jeste da se dama uvek propušta i da prva uđe u restoran i da prva sedne za sto. Takođe, poželjno je da joj njen pratilac muškog pola približi stolicu, kako bi se ona što udobnije smestila. Naravno, to ne važi ukoliko su za stolom samo dve ili više dama.

Još jedno od vrlo bitnih pravila jeste i da ako za stolom sede i muškarci i žene, kada jedna dama želi da ode do toaleta ili iz bilo kog razloga napusti sto, poželjno je da svi muškarci za tim istim stolom ustanu, kako bi joj na taj način pokazali poštovanje.

Iako mnogi baš i ne poštuju to pravilo, svakako bi trebalo da gosti ne drže laktove na stolu tokom obroka. Čak i po završetku obroka, to nije poželjno.

U zavisnosti od toga, koji su restorani Beograd u pitanju, zavisiće i pribor za jelo koji je dostupan. Shodno tome bi trebalo svaki gost da zna kako se koji deo pribora za jelo koristi pre nego što poseti konkretni restoran. A ako i nije upoznat sa time ranije, svakako je poželjno da se pre odlaska informiše.

Kada je u pitanju naručivanje, ljudi koji imaju iskustva svakako znaju i o čemu govorimo. Naime, dobro je poznato kako se proba, na primer vino, te na koji način bi trebalo izvršiti porudžbinu. Međutim, tu baš i nema jasno definisanih pravila bontona, već se sve svodi na kućno vaspitanje.

Sasvim je normalno da ćete se prilikom posete bilo kom restoranu ponašati što prijatnije i pristojnije, jer je osnovni cilj te posete najpre da vama bude ugodno, kao i vašim gostima, a zatim i da ne opteretite previše osoblje. Stav da vi plaćate, a da osoblje treba da vam učini sve što poželite je potpuno pogrešan i mnogo toga lošeg će govoriti ostalima o vama, te o tome treba posebno da vodite računa.

Idi na vrh strane