Najveće greške koje pravite u brendiranju svog restorana
Napisano 05.01.2021. ; Ažurirano 16.01.2024.Sa rastućom konkurencijom i sve zahtevnijim potrošačima, efikasna marketinška strategija može značiti razliku između uspeha i neuspeha.
Uložili ste mnogo truda da vaš restoran bude uspešan. Ne bacajte taj trud uzalud, praveći ove previše uobičajene marketinške greške u reklamiranju svog restorana.
Evo najčešćih pogrešnih koraka koje pravite na putu stvaranja svog autentičnog brenda, kojih možda niste ni svesni:
- Nedosledni ste u definisanju svog brenda
Definišite brend svog restorana i držite se toga. Koristite ga kao pokretač marketinških poruka i strategije. Web lokacija restorana, kanali društvenih medija kao i ponuda i enterijer restorana trebalo bi da podržavaju vaš jedinstveni brend.
Ako ste fini restoran koji je fokusiran na organsku hranu, napravite marketinške poruke koje govore o tome odakle dolazi vaša hrana i kako to stvara izvrsno iskustvo. Izbegavajte bilo šta što ne prati te vrednosti.
- Zanemarivanje društvenih mreža
Svi restorani treba da budu prisutni na društvenim mrežama. Samo zato što niste strastveni korisnik Facebooka, ne znači da to ne odgovara vašem poslu. Društveni kanali pružaju unutrašnji pogled na vaš restoran, pomažući u uspostavljanju odnosa sa vašim gostima i prezentovanju vaše ponude. Bez obzira da li se vaš restoran nalazi na društvenim mrežama ili ne, Iskoristite društvene mreže da uspostavite komunikaciju sa gostima i pozovete ih u svoj restoran.
- Neulaganje finansija u marketing
Da bi marketing uticao na uspeh vašeg poslovanja, moraćete da uložite sredstva za njegovu podršku.
Restorani obično troše oko 3% mesečnog prihoda na marketinške programe. Opšte preporuke se obično kreću od 2 - 10%. Tamo gde trošite marketinški budžet će se razlikovati u zavisnosti od tipa restorana, ali mnogi stručnjaci ohrabruju vlasnike restorana da se usredsrede na digitalni i mobilni marketing - posebno na optimizaciju pretraživača (SEO), Google Mi Business i društvene medije.
- Ne pratite razvoj markentig rezultata
Broj poseta, narudžbina preko online aplikacija i poseta društvenim mrežama sada može da se izmeri za svaki rezultat.
Mnogo ćete lakše opravdati marketinške troškove tako što ćete prethodno definisati ključne indikatore učinka za merenje efikasnosti svojih programa.
- Ne koristite bazu podataka vaših gostiju
Baza podataka vaših posetilaca, dragocena je iz više razloga. Možete kreirati maling listu i slati promotivne ponude i akcije, zahvalnice ili obaveštenja. Ponekad se neki podaci mogu iskoristiti da bi kreirali vašu ciljnu grupu i kako bi otkrili ko su vaši najčešći gosti, koliko su stari, iz kakve sredine dolaze i drugo. Ovi interesantni podaci mogu vas iznenaditi i dati vam nove ideje.
- Šaljete previše promotivnih mailova
Glavni razlog zbog koga se ljudi odjavljuju sa e-pošte jer ih prečesto dobijaju. Ogromna potencijalna vrednost baze podataka kupaca gubi se ako se gost odjavi sa vaših poruka.
Optimalno vreme i učestalost e-pošte variraće u zavisnosti od delatnosti.
Podaci sugerišu da je većina ljudi otvorena za primanje promotivnih imejlova bar jednom mesečno.