Dodaj firmu

Da li je vaš restoran spreman za razvoj kroz franšizu?

; Ažurirano 16.01.2024.
Da li je vaš restoran spreman za razvoj kroz franšizu?

Ako razmišljate o razvoju vašeg poslovanja, franšiza vašeg koncepta restorana može biti odličan način za širenje.

Davanjem franšize stvarate plan za razvoj vašeg restorana i postojanje na drugim lokacijama što će vam obezbediti prosperitet i više posetilaca. U zamenu, primaoci franšize plaćaju vam jednokratnu naknadu za franšizu. U suštini, drugi vam plaćaju da biste povećali svoj brend!

Evo kratkog pregleda nekoliko ključnih stvari koje biste trebali znati o franšizingu pre nego što odlučite da li je to pogodno za vaše poslovanje.

Uspešna franšiza omogućava vam brži rast brenda, sa manje kapitala i bez potrebe za svakodnevnim poslovanjem na svakoj lokaciji.

Evo nekoliko dobrih pokazatelja da je franšizno poslovanje održiva strategija širenja za vas i vaše poslovanje.

  • Vaše poslovanje je lako obnoviti. Elementi koji su vaš restoran učinili popularnim imaju veliku privlačnost i mogu se ponoviti na drugim lokacijama.
  • Vaš poslovni model je profitabilan. Dobar znak da vaš restoran može biti franšiziran je ako već poslujete (i profitabilno) na više lokacija.
  • Spremni ste da promenite fokus. Kao davalac franšize, provodili biste većinu svog vremena radeći na regrutovanju, obuci i pružanju podrške primaocima franšize, umesto na praktičnim aspektima vođenja restorana.

Najuspešniji davaoci franšize angažovani su i posvećeni uspehu svakog svog primaoca franšize.

Pored procesa regrutovanja, moraćete da potrošite vreme pomažući primaocima franšize da osiguraju sjajnu lokaciju, pomoći im u odabiru najboljih dobavljača sa kojima će raditi i pripremiti ih za otvaranje prodavnice. Jednom kada otvore vrata, želećete da ostanete na licu mesta neko vreme da biste im pomogli da se snađu sa početnim problemima.

Razumevanje troškova

Iako franšiza može koštati manje od otvaranja više lokacija, postoje neki troškovi povezani sa razvojem vaše franšizne strukture, kao i tekući operativni troškovi za izgradnju i podršku vaše franšizne mreže.

Razvoj

Naknade će se naplaćivati za procene, registracije i pripremu vašeg dokumenta o otkrivanju franšize i ugovora o franšizi. Razmislite o angažovanju franšiznog savetnika i franšiznog advokata koji će vam pomoći da vas vode kroz ovaj važan proces.

Iako su primaoci franšize odgovorni za rad i upravljanje vlastitim prodavnicama, postoji pregršt troškova koje ćete morati da pokrijete i za koje ćete biti odgovorni.. Možete očekivati da ćete pokriti troškove zapošljavanja i obuke za nove primaoce franšize, kao i troškove brendiranja i reklamiranja . Takođe će postojati godišnje regulatorne takse, porezi i revizije. Kako dodate više jedinica u svoju mrežu franšize, možda ćete morati da unajmite dodatne radnike koji će vam pomoći da podržite primaoce franšize.

Izbor najboljih korisnika franšize

Rast i uspeh franšize vašeg restorana zavisi od korisnika franšize koje ste odabrali za rast poslovanja. Zbog toga je važno biti marljiv i temelljan prilikom regrutovanja korisnika franšize.

Primalac franšize u idealnom restoranu imaće potreban kapital i iskustvo u prehrambenoj industriji. Takođe im se mora verovati da tačno predstavljaju vaš brend i pokazuju gostoljubivost.

Preduzimanje sledećih koraka u razvoju vašeg poslovanja je uzbudljiv poduhvat! Koristite ove smernice da biste pomogli u donošenju odluke o tome da li je franšizing pogodan za vaše poslovanje.

Idi na vrh strane