Svoj auto vozite svakoga dana, i u nekom trenutku će se potrošiti lamele. U našem tekstu saznajte mnoge korisne i zanimljive informacije o usluzi remont lamele.

remont lamele

 

Reparacija lamele

Prvo ćemo se upoznati sa time kako funkcioniše jedan motor. U cilindru postoji smeša goriva i vazduha. Nju zapali varnica sa svećice. Ova smeša sagoreva jako brzo i gurne klip na dole. Klip će gurnuti klipnjaču, a ona će okrenuti kolenasto vratilo. Ono se drugačije naziva i radilica.

Plivajući zamajac postoji kao teg, odnosno, on ima ulogu da ublaži udare klipova, i da ih “ispegla“. Dakle, na plivajući zamajac se naslanja – lamela. To je jedan frikcioni disk, a taj izraz bi značio trenje ili trljanje.

Zamena lamele

Jedna lamela ima spoljašnji deo, ili prsten, i možemo da ga nazovemo trljajućim ili frikcionim delom, i on uvek ima pun kontakt sa plivajućim zamajcem. To bi značilo da su stalno u dodiru, i to bez razlike da li je menjač u neutralnom položaju ili se nalazi u nekom stepenu prenosa.

Lamela i zamajac se okreću identičnom brzinom, u stalnom su i punom kontaktu, sve dok motor radi. Oni će se razdvojiti kada pritisnemo papučicu kvačila, i na taj način prestaje fizička veza između motora i menjača. U trenutku kada se otpusti papučica kvačila, lamela i zamajac dolaze ponovo u kontakt. Iznova se spajaju menjač i motor, pa se snaga motora prenosi na točkove preko menjača.

Servis i popravka lamela

Drugi deo lamele čini jedan manji deo koji se nalazi u sredini, i ima otvor sa zupcima, i kroz taj otvor prolazi osovina koja ulazi u menjač. Korisno je da znate, da lamela neće da otkaže iznenada, što bi značilo da postoje znaci da nešto nije kako treba.

reparacija lamele

 

Loša lamela ima razne simptome, kao što je proklizavanje. Što više proklizava, lamela se više troši i pregreva, pa onda proklizava još više, i na taj način samu sebe uništava.

Lamela je za remont ako uočite:

  • da auto ne vuče kao što bi to trebalo;
  • motor „zaurliče“ kada oštro dodate gas;
  • ručicu menjača teže premeštate u željenu brzinu;
  • pedala kvačila hvata suviše nisko ili suviše visoko;
  • javlja se trzanje kod kretanja;
  • čuje se šuštanje, struganje, zujanje, i kada je kvačilo pritisnuto i kada je otpušteno...

Potrebno je da izbegavate oštre startove, kako biste produžili vek lameli, kao i plivajućem zamajcu, ali isto tako i drugim sklopovima i delovima. Lamela može da traje čak i do 150 000 kilometara, ali može i 50 000 km. To zavisi od dva faktora:

  • kvaliteta lamele;
  • vašeg stila vožnje.

Remont lamele – cena:

Cena remonta lamele zavisi od više faktora. Zbog toga predlažemo da odvezete auto u odabrani mehaničarski servis, gde ćete saznati tačnu informaciju o ceni.

*Za sve precizne informacije, predlažemo da kontaktirate oglašivače koji se nalaze na stranici koju upravo čitate.

 

Vaša firma se ne nalazi ovde?
Zakupite neki od paketa - isplatiće Vam se
Dodaj novu firmu
Postavi pitanje svim firmama
iz kategorije Remont lamele
Pitaj firme

Tehnički pregled za putnička vozila

Akcija -% 3600 Din.
Tehnički pregled za putnička vozila - 3.600 din! Tehnički pregled Helmon YU biznis centar!...
AKCIJA ističe za
Preuzmi kupon

Tehnički pregled za teretna vozila (džipovi, kombi vozila, 4x4 vozila)

Akcija -% 4000 Din.
Tehnički pregled za teretna vozila (džipovi, kombi vozila, 4x4 vozila) - 4.000 din! Tehnički pregled Helmon YU biznis ce...
AKCIJA ističe za
Preuzmi kupon