Vaša firma se ne nalazi ovde?
Pomoći cemo Vam da vas uvek pronađu
Postavi pitanje svim firmama
iz kategorije Remont kvačila
Pitaj firme
Kontakt podaci za vašu firmu

Remont kvačila

Za početak ovog teksta, hajde da se upoznamo sa tim šta je kvačilo. U pitanju je jedna mehanička naprava, a njen zadatak je da spoji dva rotirajuća vratila.

remont kvacila

 

Set kvačila često zadaje glavobolje ljudima koji pokušavaju da shvate kako funkcioniše, pa ćemo se zbog toga truditi da budemo što jednostavniji u objašnjenju.

Popravka kvačila

U jednom autu, radilica motora se okreće sve vreme, dok je vozilo upaljeno, ali to se ne događa sa točkovima. Kada palimo automobil, pritiska se papučica kvačila, a to bi značilo da se točkovi auta odvajaju od motora; takođe je razlog i da se vozilo ne bi naglo cimnulo, a nakon toga i ugasilo.

Slično se događa i kada zaustavljamo auto. Da bismo prekinuli kretanje, neophodne su nam kočnice, međutim, da bi se to obavilo, a da se ne ošteti motor, od njega se točkovi moraju odvojiti. Kvačilo ima taj zadatak i posao da omogući glatko povezivanje rotirajuće radilice motora sa stacionarnim vratilom menjača, a takođe je bitno i kada menjamo brzine.

Servisiranje kvačila

Kvačilo, lamela i zamajac – to je trio koji deluje zajedno. Naime, kvačilo radi zahvaljujući trenju koje se obavlja između zamajca i lamele. Na primer, kada se pritisne pedala kvačila, dolazi do smanjivanja pritiska na lamelu, pa se ona odvoji od zamajca. Za to vreme, radilica se okreće i dalje.

Ukoliko pomerimo nogu sa pedale, potisni ležaj će se pomeriti unazad, a lepeza će ponovo pritisnuti lamelu. Ona naleže na zamajac i tako dolazi do trenja.

zamena kvacila

Jedan set kvačila ima dosta sitnih delova, a glavni delovi su lamela, korpa i potisni ležaj. Takođe, korpa je skup više delova i to lepeze, nitne, potisne ploče. Navedena tri glavna dela ima u sebi svaki set kvačila, a kod nekih se ubraja i plivajući zamajac.

 

Potisna ploča je ušfrafljena za zamajac. Ona drži zajedno set kvačila, i ublažava silu koja nastaje tokom okretanja i omogućava rotaciju. Potisni ležaj se drugačije naziva druk lager, i on je povezan sa lepezom kvačila, i otpusnim mehanizmom. Razlikujemo dve vrste potisnih ležajeva – standardni i hidraulični.

Zamena kvačila

Auto delovi su potrošni, i u nekom trenutku ćete morati da ih zamenite. Ipak, na vek trajanja kvačila, najviše utiče vaš stil vožnje. Majstori kažu da čak ni plivajući zamajac, koga vozači toliko ne vole, neće izazvati probleme pre vremena, ukoliko vozite oprezno i pažljivo.

Fabrička kvačila traju od 150 000 i 200 000 kilometara. Kada je reč o zamenskim kvačilima, ona su nešto lošijeg kvaliteta, pa će im i rok upotrebe biti kraći.

Remont kvačila – cena:

Prosečna cena remonta kvačila je oko 150 evra, ali ipak predlažemo da se obratite odabranom automehaničarskom servisu radi dobijanja tačne informacije oko cene.

*Za sve precizne informacije, predlažemo da kontaktirate oglašivače koji se nalaze na ovoj stranici.