Dodaj firmu

Rolling World rezervni delovi za industriju

“Rolling World” kompanija sa sedištem u Beogradu bavi se prodajom industrijskih proizvoda ali i kvalitetnom edukacijom korisnika, uz poseban program koji je konstruisan da prati i organizuje rotacionu i drugu opremu
Pročitaj više

Kosovska 37/4/9
Stari grad, Beograd

Na samom početku našeg teksta, upoznaćemo se sa definicijom pojma reduktor, a kasnije možete da saznate razne korisne i važne informacije.

Dakle, reduktor (na latinskom znači – onaj koji vodi natrag), jeste mehanički prenosnik, ili uređaj, zahvaljujući kome se smanjuje brzina rotacije pogonskog vratila i dr, pri čemu se brzina rotacije motora ne menja.

Gde se ugrađuje reduktor?

Reduktor se ugrađuje između radnog dela neke mašine i motora, a da bi se obezbedio prenos snage, koriste se delovi koji imaju poseban oblik, kao što su zupčanici ili remen.

Šta je to menjač brzine?

Menjač brzine je zapravo mehanički prenosnik ili uređaj, i možemo ga pronaći kod automobila ili raznih mašina, a osnovna uloga mu je da promeni brzinu rotacije ili smera okretanja pogonskog vratila, radnog vretena i dr. Pri svemu tome, brzina rotacije motora ostaje nepromenjena.

Recimo, kod motora automobila, bez obzira na to kakvi su uslovi rada, brzina rotacije motora je uvek optimalna, a iskorišćavanje optimalne snage je uvek najbolje moguće.

Dakle, menjač brzine je vrsta reduktora, i razlikujemo i one sa promenama koje su skokovite ili kontinuirane. Kod automobila, najčešće je u upotrebi menjač brzine sa zupčanicima, i ovde se promene odvijaju skokovito, i to tako što se ukopčavaju različiti parovi zupčanika.

Kod sinhronizovanog menjača brzine, svi parovi zupčanika su stalno u zahvatu, dok se zupčanici na izlaznom vratilu menjača sasvim slobodno vrte, sve do trenutka kada jednog od njih spojnica ne bude povezala sa vratilom.

Spojnica vratilo dovede na isti, odnosno, sinhronizovani broj obrtaja kao što ga ima i zupčanik, i to dodirom, pa se kod ovakvih menjača promena može izvršiti i prilikom samog rada mašine.

Spomenimo i automatske menjače. Kod njih, ukopčavanje vrši jedan mehanizam koga aktivira centrifugalna sila tegova, a sve u zavisnosti od broja obrtaja motora.

Hidraulični menjač brzine obavlja kontinuiranu promenu broja obrtaja, i to se primenjuje kod prenosa većih snaga. Kod manjih snaga koristi se varijator, a to je zapravo menjač brzine sa širokim klinastim remenom, kao i sastavljenim remenicama. One, dok rade, mogu da promene dodirni prečnik, i to na taj način što rastavljaju ili približavaju svoje polovine.

Šta je to multiplikator?

Reč multiplikator potiče od latinske reči koja bi značila povećati ili umnožiti, dok u mašinstvu, radi se o uređaju koji povećava brzinu rotacije radnog vretena, pogonskog vratila i sl, pri čemu se brzina rotacije motora ne menja, dakle ostaje ista.

Svoju primenu nalazi kod ventilatora, kompresora i drugih mašina. Evo jednog zanimljivog primera - satni mehanizam je multiplikator, koji ubrzava vrlo sporo kretanje satne opruge i to do brzine rotacije sekundarne kazaljke.

*Za sve preciznije i bliže informacije o ovoj temi, predlažemo da kontaktirate firme koje su oglašene ispod našeg teksta.

Pitaj sve firme
Idi na vrh strane