Vaša firma se ne nalazi ovde?
Zakupite neki od paketa - isplatiće Vam se
Postavi pitanje svim firmama
iz kategorije Prodaja lokala
Pitaj firme
Kontakt podaci za vašu firmu

Prodaja lokala

Kada govorimo o lokalima, pričamo o poslovnim prostorima u kojima će se obavljati neka delatnost – to može biti prodavnica mešovite robe, butik, turistička agencija, apoteka, pekara, kafić, dečija igraonica, frizersko-kozmetički salon, knjigovodstvena agencija ili nešto sasvim drugo. Ipak, bez obzira čime se bavimo, kod odabira lokala trebalo bi da obratimo pažnju na nekoliko detalja od kojih može da zavisi čak i naša uspešnost u daljem poslovanju.

prodaja lokala

 

Kako odabrati lokal?

Za svaki lokal, veoma je važno da on bude na prometnom mestu, kako bi što više ljudi saznalo za vas, već samim tim što svakoga dana prolaze tuda. U tom smislu, najbolje bi bilo odabrati lokal u centru grada, ili što bliže istom, ali imajte na umu da su u tim slučajevima cene ujedno i najviše.

Osim kruga dvojke, uvek su zanimljivij lokali u centrima prigradskih naselja, u tržnim centrima – šoping molovima, ili na bilo kojoj prometnoj destinaciji koja je u blizini nekog većeg privrednog subjekta.

Ukoliko se bavite takvom delatnošću gde imate robu koju prodajete, tada je od presudne važnosti da izaberete lokal koji ima lepe izloge. Posebno su zanimljivi lokali na uglovima ulica, tako da mogu biti vidljivi iz više pravaca.

Još jedan kriterijum kod odabira lokala jeste i to koja je njegova namena – ukoliko imate pekaru ili prodaju brze hrane, svakako bi vam odgovaralo da lokal bude pozicioniran blizu škole ili gimnazije; isto tako, ako je namena lokala da bude dečija igraonica-rođendaonica, tada je dobro da se nalazi u blizini vrtića, zabavišta i slično.

Osim toga, analiza konkurencije je bitna stavka, jer svakako ne želite da otvorite frizerski salon tamo gde u okolini postoji još njih pet-šest koji su veoma dobro razrađeni i imaju stalne mušterije. U suprotnom, ako planirate da otvorite pet šop, a u bližoj okolini nema nijedne prodaje hrane i opreme za kućne ljubimce, tada ste završili pola posla oko izbora lokala.

prodaja lokala cena

 

Na Zapadu postoje posebni stručnjaci čiji je posao da biraju lokaciju za vaš lokal a sve u zavisnosti kojim poslom se bavite. Kod nas, tu ulogu možete da prepustite agencijama za nekretnine, jer su oni upoznati sa kretanjem cena kvadrata na tržištu, kao i sa svim drugim uslovima koji mogu biti od presudne važnosti kod prodaje, odnosno kupovine lokala.

Kada ste se odlučili da svoj lokal prodate, najbolje je da pozovete agenta da nekretninu pogleda i da vam predloži cenu koju biste za isti mogli da dobijete, kao i granicu ispod koje ne bi trebalo da idete, bez obzira ako vam se možda žuri sa prodajom.

Prodaja lokala u centru grada

Kada kažemo centar, ili krug dvojke, jasno je da takvi lokali imaju najvišu cenu kvadrata. Prodaja lokala je posao koji zahteva znanje, i stoga preporučujemo saradnju sa agencijama za nekretnine, jer će njihovi zaposleni na najbolji način znati da prezentuju zainteresovanim kupcima sve prednosti vaše nekretnine, kao i koje benefite će budući vlasnik imati od iste.

Prodaja lokala iskustva

Iskustva su uvek pozitivna kada prodaju lokala vode agenti, ali takođe znaju biti i negativna ako se odlučite da se sami upustite u ovaj posao. Tu biste najpre mogli pogrešiti kada je cena u pitanju, i zbog toga dobiti manje para nego što vaša nekretnina zapravo vredi.

To je posebno bitno kada znamo da proviziju kod sklopljenog posla plaća kupac, dakle prodavac je na čistom dobitku od prodaje lokala.

Prodaja lokala – cena:

Cena lokala najviše zavisi od njegove kvadrature, a zatim i od lokacije na kojoj se nalazi. Nije isto da li se prodaje lokal u strogom centru grada ili lokal na periferiji. Takođe, poželjno je da lokal ima ugrađenu klimu, video nadzor, telefonske linije, izloge, grejanje... Na osnovu svega toga se formira konačna cena po kvadratnom metru.

*Za sve precizne informacije, predlažemo da kontaktirate agencije za nekretnine koje su oglašene ispod našeg teksta.