Vratite se na mobilnu verziju sajta
Pneumatika i hidraulika Pneumatika i hiraulika, pneumatski uredjaji, hidraulični uredjaji - cena, prodaja, Beograd www.navidiku.rs Pneumatika i hidraulikaPNEUMATIKA I HIDRAULIKA Novi Sad, pneumatski uredjaji, hidraulični uredjaji cena, prodaja

Pneumatika i hidraulika

Pneumatika, kao reč, potiče od grčke reči pneumatikos, što znači – vazdušno, i radi se o tehničkoj i naučnoj disciplini koja proučava korišćenje plinova pod pritiskom za obavljanje različitog rada.

pneumatika

Pneumatika i hidraulika – u čemu su sličnosti i razlike?

Pneumatika koristi vazduh koji nema stalan obim, odnosno, radni pritisak kod većine industrijskih primena iznosi od pesto do sedamsto kPa, a kod hidraulike, reč je o pritiscima od sedam do trideset pet kPa, dok je izuzetno retko to i sedamdeset kPa.

Naravno, i hidraulika i pneumatika imaju svoje prednosti, pa ćemo se u nastavku teksta pozabaviti time.

Prednosti hidraulike

Moguće je upotrebljavati mnogo viši pritisak, pa se tako prenosi i veća snaga.

Prednosti pneumatike

Vazduh je elastičan, tako da ne postoji opasnost od hidrauličnih udara. Ovakvi udari bi mogli da prouzrokuju štetu na opremi ili cevima. Vazduh koji se nalazi pod pritiskom ima potencijalnu energiju i nju je moguće upotrebiti i onda kada kompresor nije u pogonu.

Još jedna dobra osobina vazduha pod pritiskom jeste da je skoro neosetljiv za ekstremne uslove kao i promene temperature. Isto tako, nije osetljiv ni na električna i magnetska polja, kao ni na radijaciju. Pruža sigurnost, jer ga odlikuje to da nije zapaljiv, kao i to da nije eksplozivan.

Kod ispuštanja, on ne zagađuje okolinu.

Koja su osnovna svojstva pneumatskih sistema?

Optimalna brzina strujanja vazduha je oko četrdeset m/s, pomeranje elemenata je pravolinijsko i rotacijsko, pri čemu je brzina cilindra od jednog do dva m/s, a maksimalno ot može biti 10 m/s.

podela pneumatike

Maksimalna snaga je 30 kW. Pritisak vazduha za napajanje je od jednog do petnaest bara, a najčešće je to sedam bara.

Koji su delovi pneumatskog sistema?

Ova podela je izvršena prema funkciji koju imaju i izgleda ovako:

  • Upravljačko signalni delovi
  • Pomoćni delovi
  • Upravljački delovi
  • Dobijanje i razvod vazduha
  • Priprema vazduha
  • Izvršni pneumatski uređaji.

Šta je to kompresor vazduha?

Kompresori vazduha i pneumatski motori se ne razlikuju previše, dok se u detaljima razlikuju kada je konstrukcija u pitanju. Jedna ista mašina često može da radi i kao motor ili kompresor, a to zavisi od povezivanja u sistem, odnosno, od ugradnje.

Šta je to priprema vazduha?

Postoje određeni delovi koji vrše kondicioniranje vazduha, a to znači, njegovo čišćenje, regulaciju i podmazivanje. To bi značilo, da pre nego što vazduh uđe u pneumatske uređaje, potrebno ga je prirpemiti – pročistiti, zauljiti...

Šta su izvršni pneumatski uređaji?

Ovi uređaji pretvaraju energiju vazduha pod pritiskom u mehanički rad.

Šta su upravljački delovi?

Oni drugačije mogu da se nazovu ventilima, i upravljaju informacijama – signalima, i tokovima energije.

*Za sve bliže i preciznije informacije o ovoj temi, predlažemo da kontaktirate firme koje su oglašene ispod našeg teksta.

 

 


Autor:
Ako Vam se svideo tekst podržite nas:

Izaberite neku od firmi gde možete kupiti PNEUMATSKE I HIDRAULIČNE UREĐAJE

Pneumatika i hidraulika :
Pneumatika i hidraulika Beograd:
Vaši utisci, mišljenja i pitanja na temu Pneumatika i hidraulika