Dodaj firmu

Nova vita knjigovodstvena agencija

4.3 | 29 ocena
Član 1 godinu

- Ko ima obavezu da se fiskalizuje

Obveznici fiskalizacije su prema Zakonu o fiskalizaciji su svi preduzetnici i sva privredna drustva svaki koji vrše promet na malo.

- Kako se vrsi fiskalizacija po novom modelu

Poreski obveznik je u obavezi da od 1.oktobra 2021. preda prijavu svojih poslovnih jedinica/prodajnih objekata. Prijava se vrsi preko portala ePorezi.
Nakon toga u svoje poresko sanduče dobija Uputstvo za uvođenje u fiskalizaciju.
Direktno sa portala ePorezi se prijavljuje na Servis za poreske obveznike (eFiskalizacija) gde može da zatraži izradu bezbednosnih elemenata za određeni PIB i poslovni prostor koji je prethodno prijavio.
Bezbednosni elementi u vidu kartice se zatim mogu podići u nadležnoj filijali Poreske uprave, a ako su u vidu fajla onda se šalju u poresko sanduče. Nakon što obveznik preuzme bezbednosni element, ubacuje ga u uređaj i vrši se automatsko povezivanje sa Poreskom upravom, čime završava proces efiskalizacije.

- Izdavanje fiskalnog racuna u online prodaji

Obveznik fiskalizacije koji obavlja promet na malo isključivo putem interneta, fiskalni račun izdaje kupcu u elektronskoj formi.

- Bezbednosni element- kako se dobija i cemu sluzi

Bezbednosni element moze da bude hardvarski ili softverski. Izdaje ga Poreska uprava i obavezan je za sve obveznike fiskalizacije.
Bezbednosni element koristi se za potpisivanje fiskalnih računa i njime se potvrdjuje identitet prilikom razmene podataka i informacija sa Poreskom upravom. Račun koji je izdat bez korišćenja bezbednosnog elementa ne može se smatrati fiskalnim računom.
Bezbednosni element izdaje Poreska uprava na osnovu podnetog zahteva poreskog obveznika. Zahtev se podnosi u elektronskom obliku preko portala Poreske uprave.
Bezbednosni element sadrži elektronski sertifikat (digitalni potpis).
Bezbednosni element ima ogranicen rok trajanja(od 1-4 godine) pa je potrebno pre isteka trajanja njegovog roka, podneti novi zahtev za izdavanje bezbednosnog elementa poreskoj upravi.

- Prijavljivanje podataka o poslovnim prostorima

Obveznik fiskalizacije dužan je da, pre početka korišćenja elektronskog fiskalnog uređaja Poreskoj upravi elektronskim putem dostavi podatke o poslovnim prostorima i poslovnim prostorijama u kojima će koristiti elektronski fiskalni uređaj, i to za svaki poslovni prostor i poslovnu prostoriju odvojeno. Podaci se dostavljaju u svrhu generisanja jedinstvene oznake poslovnog prostora.
Zahtev za generisanje jedinstvene oznake poslovnog prostora dostavlja se elektronskim putem preko portala Poreske uprave.

- Defiskalizacija starih uredjaja

Defiskalizacija starih fiskalnih uređaja neće biti neophodna, već će biti automatski izvršena povezivanjem novih fiskalnih uređaja sa serverom u Poreskoj upravi.

- Dostava podataka Poreskoj upravi u slucaju prekida interneta

Ukoliko postoji prekid internet veze ili ona nije dostupna na mestu prometa, obveznik fiskalizacije dostavlja Poreskoj upravi podatke o izdatim fiskalnim računima periodično, odmah po uspostavljanju internet veze, a najkasnije u roku od 5 dana od dana izdavanja pojedinačnog fiskalnog računa. Obvenik je dužan da podatke čuva u internoj memoriji elektronskog fiskalnog uređaja do momenta prenosa ovih podataka Poreskoj upravi, a posle toga ne.

Kategorija: Knjigovodstvene agencije Beograd
Podkategorija: Knjigovodstvene usluge Beograd
Objavljeno: 28.09.2021.
# ID Oglasa: 069112
Firma: Nova vita knjigovodstvena agencija
Idi na vrh strane