Za početak priče o temi gašenje egr ventila, hajde da se upoznamo sa definicijom tog pojma, kao i sa ulogom koju ovaj deo ima u radu vašeg automobila.

Pročitaj više

Izaberite neki od servisa gde možete raditi GAŠENJE EGR VENTILA

Beograd

Servis Sreckovic
Servis Sreckovic
Matavuljeva 2
Voždovac Pozovi

Servis Srećković je specijalizovana firma za oblast auto elektronika, auto računari i merna i regulaciona tehnologija. Naša specijalnost je proizvodnja digitalnih taksimetara...
Pročitaj više

Chip Tuning TT electronic
Chip Tuning TT electronic
Aleksandra Dubčeka 5nj
Zemun Pozovi

Firma "Chip Tuning TT Electronic",je Zvanicni distributer renomirane firme “SM chip tuning” za Beograd i Srbiju. Osnovna delatnost naše firme jeste chip tuning i tuning automobila, vozila za komercijalne namene, plovila i motocikala....
Pročitaj više

Chip Tuning NovaSpeed
Chip Tuning NovaSpeed
I Sutjeska 48/garaže, Krnjača
Borča Pozovi

NovaSpeed se već dugi niz godina bavi chip tuningom i mehanikom motorne grupe. Firmu su osnovali Mašinski inženjer sagorevanja i Elektro inženjer industrijske robotike sa dugogodišnjim iskustvom, tako da možete biti sigurni da će Vaš auto bi...
Pročitaj više

Novi Sad

K Tech Chiptuning
K Tech Chiptuning
Bajči Žilinskog 9 Pozovi

Vaš auto može da radi mnogo bolje i efikasnije uz pomoć K TECH čipovanja automobila!...
Pročitaj više

Delta Rosso chip tuning
Delta Rosso chip tuning
Račkog 196, Petrovaradin

Delta Rosso Chip Tuning je firma iz Novog Sada specijalizovana za softversko prilagođavanje sadržaja mape u motornom računaru na svim linijama na kojima on funkcioniše. Usluge editovanja parametara motornog računara obavljamo u našem servisu ...

Za početak priče o temi gašenje egr ventila, hajde da se upoznamo sa definicijom tog pojma, kao i sa ulogom koju ovaj deo ima u radu vašeg automobila.

EGR – Exhaust Gas Recirculacion, a radi se o ventilu koji reguliše izduvne gasove. Drugim rečima, izduvni gasovi će u nekom trenutku biti ponovo vraćeni na sagorevanje.

Uloga egr ventila u vozilu

Zbog čega se sve to radi? U motoru automobila postoji smeša vazduha i goriva. Egr ventil ima tu funkciju da u ovu smešu uvede veću ili manju količinu izduvnih gasova da bi se postigla regulacija sagorevanja.

Kako se to postiže? Naime, jasno je da kada postoji veća količina kiseonika nego što je potrebno, da se stvara topao plamen zbog čega dolazi do ubrznog sagorevanja pomenute smeše. Zbog te povećane temperature javlja se niz neželjenih reakcija, od kojih je jedna stvaranje otrovnih azot-oksida.

Posledice ovog procesa su mnogobrojne, od kojih je prva povećano zagađenje životne sredine. Što se tiče motora vašeg ljubimca, njemu se smanjuje snaga, jer smeša u njemu nema dovoljno kiseonika koji služi za sagorevanje. Pri tome se povećava i koncentracija ugljovodonika.

Zbog toga je neophodno da ovoj pregrejanoj smeši dodate određenu količinu izduvnih gasova koji su sagoreli. Oni u sebi ne poseduju kiseonik, pa će zahvaljujući tome doći do opadanja temperature sagorevanja, a vaš motor će ponovo početi da radi normalno.

Kako se gasi egr ventil?

Dosta vozača ne zna koja je tačno uloga egr ventila i ne obraćaju pažnju na njegov rad, sve dok on ne počne direktno da utiče na funkcionisanje motora. Oni smatraju da je egr ventil nepotreban, i da je to isto kao kada bi čovek disao dva puta isti vazduh.

Ipak, istina je malo drugačija. Kod savremenih dizel i benzinskih motora, uloga egr ventila je da vrlo tačno regulišu sagorevanje smeše. Na ovaj način se postiže više benefita, kao što su smanjenje količine azotnih oksida i ugljovodonika, dok se pri svemu tome povećava ekonomičnost.

Egr ventil može da se zapuši, a to se događa jer se natalože čestice čađi. Ovo je deo motora koji konstantno radi, a kada se dogodi da otkaže, mogu se javiti različite reakcije. Egr ventil može da ostane u potpunosti zatvoren ili otvoren, ali takođe može imati i veoma usporenu reakciju.

Na primer, može se zaglaviti dok je u otvorenom položaju i tada kod dizelaša izaziva crn dim iz auspuha ili smanjenje snage motora, dok kod benzinaca stvara loš rad na leru.

Ukoliko se egr ventil zaglavio u zatvorenom položaju, kod benzinaca dolazi do povećanja potrošnje goriva, a kod dizelaša izaziva se preterano lupanje.

Ovu situaciju možete rešiti tako što ćete odvesti svoj auto kod mehaničara koji će softverski ugasiti egr ventil. Ukinuće se takozvano usko grlo koje je na mestu klapne za gašenje i osovine egr ventila, a na ovaj način vaš motor dobija dodatne konjske snage.

Gašenje egr ventila – cena:

Cena gašenja egr ventila zavisi od toga koje godine je proizveden auto, koji model je u pitanju i slično.

U tom smislu, potrebno je izdvojiti od 50 do 250 evra za ovu uslugu.

*Cene su prikazane orijentaciono, za sve precizne informacije, predlažemo da kontaktirate firme koje su oglašene ispod našeg teksta.

Ostavite komentar
Ocenite tekst

    Iskustva i preporuke posetilaca

    Dusan Markovic
    15.09.2017 08:49

    Posao kao posao po pitnaju gasenja EGR ventila je uvek svuda isti. Naravno da se opet razlikuje od slucaja do slucaja ali je generalno tako. Sve drugo je samo gubljenje vremena i nista vise od toga.