Servis Srećković je specijalizovana firma za oblast auto elektronika, auto računari i merna i regulaciona tehnologija. Naša specijalnost je proizvodnja digitalnih taksimetara
Pročitaj više
NovaSpeed se već dugi niz godina bavi chip tuningom i mehanikom motorne grupe. Firmu su osnovali Mašinski inženjer sagorevanja i Elektro inženjer industrijske robotike sa dugogodišnjim iskustvom, tako da možete biti sigurni da će Vaš auto biti u rukama pravih stručnjaka. Poboljšajte performanse Vašeg automobila u Chip Tuning NovaSpeed -u
Pročitaj više
Chip tuning i kompletna elektronika sa dijagnostikom u našem servisu u Beogradu.
Pročitaj više
Gašenje dpf filtera, da ili ne? Kada je reč o dpf filteru, postoje oprečna mišljenja, neka su ZA a neka su PROTIV. U ovom tekstu pokušaćemo da objasnimo o čemu se zapravo radi.
Ili, drugačije kazano, zbog čega je dpf filter potreban vašem limenom ljubimcu? Za to postoji više razloga, a osnovna funkcija ovog dela je sprečavanje čvrstih čestica iz izduvnih gasova da dospeju u vazduh. Dovoljno je reći da ove čestice najviše zagađuju atmosferu.
O dpf filteru vlada mišljenje da ga je potrebno redovno održavati i on će se retko kvariti.
Definicija DPF filtera bi bila – Diesel Particle Filter. Nema sumnje da je on višestruko koristan, ali je njegovo otpušavanje ili zamena, veoma skupa investicija, zbog čega se vozači odlučuju na gašenje.
Primera radi, veliki broj automobila koji se uvoze u Srbiju već poseduju dpf filter, međutim, oni veoma brzo počinju da prave probleme vlasnicima, zbog prelaska na domaće uslove korišćenja.
Dpf filter se može zapušiti, i to iz više razloga. Neki od njih su vaš stil vožnje, broj pređenih kilometara ili prljavo gorivo.
Kako prepoznati automobil koji ima zapušen dpf ili partikular filter? To je pre svega izuzetno izražen gubitak snage, a to nije bezazleno, jer može uticati na bezbednost za volanom.
U takvim situacijama vlasnici limenih ljubimaca razmišljaju šta da rade, jer su ponuđene tri opcije.
Prva je čišćenje dpf filtera.
Druga je zamena partikular filtera.
I treća je njegovo gašenje.
Veliki broj vozača se odlučuje da ugasi dpf filter iz razloga što je čišćenje ovog dela automobila rešenje koje je samo privremeno, dok zamena može da pređe cifru od hiljadu evra.
Iz svih tih razloga, sve veći broj auto servisa nudi uslugu trajnog uklanjanja dpf filtera, a to se vrši tako što se sa izduvnog sistema filter fizički otkloni, pri čemu se softver tog automobila podesi tako da ne obraća pažnju na senzore diferencijalnog pritiska na izlazu i ulazu iz filtera.
Zahvaljujući tome, vozilo neće u toku rada pasti u mod limp home, što je zapravo stanje u kome motor ima značajno umanjenu snagu.
Čišćenje dpf filtera je samo delimično, što se u praksi pokazalo kao nedovoljno efikasno. Kod modernih dizelaša, dpf filter je jedna od skupljih komponenti, i interesantno je napomenuti da do zapušenja dolazi mnogo brže kada se auto vozi po gradu, jer je poznato da gradska vožnja ne prija previše motoru.
Kada čestice čađi sagorevaju u dpf filteru, taj proces se naziva regeneracija, a upravo to nagomilavanje čađi dovodi do njegovog zapušavanja. Kada se to dogodi, na displeju se pojavljuje da je u pitanju greška, ali ćete to osetiti i sami, jer će vozilo izgubiti najpre snagu, a potom će se aktivirati limp ili safe mod.
Iz svih tih razloga se možete odlučiti za gašenje dpf filtera.
Cena gašenja dpf filtera se kreće od 50 do 250 evra, a na tačnu cifru utiče model auta, godina proizvodnje i slično.
*Cene su prikazane orijentaciono, za sve precizne informacije, predlažemo da kontaktirate firme koje su oglašene ispod našeg teksta.