Pri kupovini automobila, vozači veliku pažnju posvećuju tome koju boju izabrati. Recimo, ferari će najlepši biti kada je crven, dok mnogim markama automobila lepo pristaju metalik boje. 

 

 

U Srbiji, usled ekonomskih (ne)prilika, mnogi vlasnici četvorotočkaša su prinuđeni da svoje ljubimce voze po deset i više godina. Da bi vozilo izgledalo lepo i bilo u punom sjaju, preporučljivo je da ga svakih par godina odvezete kod autolakirera.

Često se dešava da pojedini deo, ili čak ceo auto morate ofarbati i ranije. Razlozi za to mogu biti brojni, kao što je kolovoz nasut rizlom, gradonosna oluja, ili možda samo mala neopreznost prilikom parkiranja...

Šta je potrebno znati pre farbanja automobila?

Potrebno je konsultovati se sa zakonom i lokalnom upravom o legalnosti menjanja boje vozila. Može se dogoditi da postoje pravna ograničenja vezana za tip boje koja se može koristiti, kao i mesta na kojima se može vršiti promena boje vozila, u zavisnosti od toga gde živite. 

Potrebno je voditi računa da se ne krše određena pravila, kako bi se izbegao sukob sa zakonom, ali i kako bi se očuvala životna sredina. Naravno, o svim ovim nedoumicama, možete potražiti potrebne informacije u auto servisima koji se bave farbanjem i lakiranjem automobila.

Demontaža vozila pre farbanja

Majstori će pre demontaže, u celini oprati vaše vozilo, da bi ono bilo kompletno čisto. Auto će biti ispran detaljno, biće upotrebljen i odmašćivač kako bi bila uklonjena sva prljavština i garež. 

Pre farbanja je potrebno demontirati sve komponente, koje se mogu skinuti. To je bolje rešenje, nego da se delovi pokrivaju papirom ili zaštićuju gumom. Kao što možete i pretpostaviti, demontaža automobila uopšte nije jednostavna, čak ni ako ste relativno iskusan vozač, pa vam toplo preporučujemo da odaberete majstora od poverenja, odnosno da to ne radite sami.

Farbanje auta

Na primer, kod akcija tipa „uradi sam“, vozačima se dešava, da iako su isprva zadovoljni kako njihov ljubimac izgleda, i potom ga odvezu u autoperionicu, delovi farbe jednostavno počinju da otpadaju. A vi počinjete da se čupate za kosu... Čemu to, kada je najjednostavniji način da vašeg četovorotočkaša ofarba profesionalni auto lakirer, a da vi budete sasvim bezbrižni?

 

 

Evo još jednog primera. Ako ste farbali sami i koristili metalik boju, (koju ste skupo platili), boja kasnije može da se skida, zato što deo gde se nalazilo oštećenje, u toku pripreme za farbanje niste išlajfovali do lima. 

Kako se farba automobil?

Pošto ste odlučili da deo sredstava iz svog budžeta namenite ulepšavanju vašeg ljubimca, majstor će proces farbanja podeliti u dva dela. Prvi deo je pripremna faza a drugi deo je sam čin farbanja.

Interesantno je da je priprema važnija od farbanja. Majstori znaju, da ako priprema ne bude odrađena perfektno, na kraju niko ne može biti zadovoljan urađenim poslom. 

Dakle, pre početka farbanja, ukoliko je potrebno, biće ispeglan lim, pa potom tvrdom šmirglom, izbrusiće se deo oko oštećenja, i to do lima, kako bi se naneo cement-git. Ako ovaj posao sami radite, pa cement-git nanosite na staru farbu, za vrlo kratko vreme na tom mestu će nastati pukotina, u koju može prodreti voda, i potklobučiti novu farbu. Tada svakako nećete biti impresionirani onim što ste uradili, pa ćete auto ipak voziti u servis, ali to ste mogli i odmah, zar ne?

Farbanje kola

Vaš majstor će cement-git ravnati šlajfericom. Primera radi, ako to sami radite, nećete znati da šlajferica nije dovoljna. Majstor će ovaj deo posla završiti ručno, takozvanom patkicom. 

 

 

Od šmirgle mogu ostati sitne brazde, koje nikako ne želite da vidite na kraju. Zato će majstor posle šlajfovanja preko cement-gita staviti špric-git, a potom i filer, što je ujedno i završna podloga za farbu. Vodenom šmirglom se skida takozvana pomorandžina kora, pa se površina obrađuje šmirglama razne finoće, 400, 600 i 800. Majstor će na kraju sve zajedno obraditi vodenom šmirglom finoće 600, da bi se dobio ravnomeran sjaj. Ako biste sve ovo radili po principu „uradi sam“, verovatno nikada ne biste izvukli ravnomernu boju, pa bi vaš automobil ličio na šareno uskršnje jaje.

Farbanje automobila – iskustva

Kada se dođe do farbanja, koje je samo nastavak posla, vaš auto lakirer nanosi tri sloja farbe. Prvi sloj, zatim drugi koji je tanji od prvog, i treći, koji treba da bude debeo kao prva dva sloja zajedno.

Možete birati između sintetičkih i akrilnih, odnosno metalik boja. Akrilne boje se svakako preporučuju, jer traju duže. Primeri vozača govore da sintetičke boje traju svega tri do četiri godine. Litar akrilne boje košta znatno više, ali za farbanje celog automobila treba skoro duplo više sintetičke boje, pošto se kod akrilnih dodaju učvršćivač i razređivač. Na taj način se od početnog jednog litra, dobiju skoro tri litra akrilne boje.

 

 

Metalik boje su najskuplje, ali su odavno i najpopularnije. Kada govorimo o cenama, metalik farba je duplo skuplja u odnosu na akrilnu, a ukoliko pri tome menjate i boju vašeg vozila, to će vas dodatno koštati.

Kao što vidimo iz celog teksta, farbanje „uradi sam“ nije ušteda, već suprotno tome – bacanje novca; kada potrošite silne pare za farbu, i uložite vreme, trud i živce da vaš ljubimac zablista, a posle čega će farba najverovatnije otpadati i skidati se – vi ćete biti tada prinuđeni da odvezete auto u servis da bi bio ofarban na profesionalan način.

Mi mislimo da je najlakše i najjeftinije rešenje da tako uradite odmah. 

Farbanje automobila – cena:

Na cenu farbanja automobila utiče više faktora, kao  na primer, koje vozilo je u pitanju.  Potrebno je platiti farbu, zatim ruke majstora, tako da ukupna cena ulepšavanja i farbanja celog automobila srednje kategorije (fiat punto, reno clio i sl.), iznosi od 400 do 600 evra, a kod jakih mašina i od 900 evra pa naviše. U cenu farbanja, uračunati su materijal i priprema. Promena boje automobila se dodatno naplaćuje. Ako se farba samo jedan deo na autu, za to je potrebno izdvojiti od 60 do 100 evra. 

*Cene su prikazane orijentaciono, za sve precizne informacije, predlažemo da kontaktirate auto servise koji su oglašeni ispod našeg teksta. 

Vaša firma se ne nalazi ovde?
Zakupite neki od paketa - isplatiće Vam se
Postavi pitanje svim firmama
iz kategorije Farbanje automobila
Pitaj firme
Kontakt podaci za vašu firmu

Iskustva i preporuke posetilaca

24.10.2018
Nenad Pavlovic

Mogu svima slobodno da preporucim da po pitanju farbanja automobila, zaista svaki akcenat stave na profesionalizam. Potrebno je da se koriste iskljucivo kvalitetne boje koje su postojane i koje ce moci da traju u duzem vrmenskom periodu.

23.03.2017
Petar Jankulovski

Kako god da okrenete, koliko kog majstor bio dobar uvek se pre ili kasnije moze potkrasti neka greska.

09.03.2017
Ivana Petrovic

Nije svako farbanje isto, neko je bolje a neko losije.

09.03.2017
Stojance Ristovski

Posto je na auto bitna i najmanja tacka, onda je svakako kvalitet nesto sto je posebno bitno i vazno.

06.03.2017
Marina Zivkovic

pre ili kasnije je farbajne automobila nesto sto treba da se debelo plati. Naravno, sve to ukoliko milsite da vam ispadne dobro.

06.03.2017
Milen Jovanovic

Moje licno misljenje je takvo da kako god da okrenete, farabanje automobila je nesto sto treba da se debelo plati.

04.03.2017
Jovana Milinkovic

Sto se farbanje tie, naravno da je bitno da se odlcuite za kvalitet.

15.02.2017
Filip Milutinovic

Nije ovo nesto sto previse kosta ali nije ni malo. sve naravno zavisi od toga sta vam je potrebno.

14.02.2017
Lea Stankovic

Kako god da okrenete, farbanje automobila je ensto sto u svakom slucaju treba dosta da se plati. Sve drugo je manje vazno.

01.02.2017
Mihajlo Nastasovic

Koliko mi se samo cini, svako farbanje automobila je nesto u sta mozete da imate puno poverenje da vam se pre ili kasnije boje moraju potpuno uskladiti.

01.02.2017
Simona Vucinic

Koliko mi se samo cini, u svakom slucaju je veoma bitno da vam farabnje automobila uradi bas jedan veliki profesionalac.

19.01.2017
Todor Markovic

Koliko mi se samo cini, ovo je ipak nesto u sta biste morali ako mene pitate da imate puno poverenje.

19.01.2017
Marta Dencevic

Sto se ovoga tice, licno mislim da je veoma vazno da se odlucite za kvalitet. Nista vise nije toliko vaznije od toga.

30.12.2016
Ljubinka Sreckovic

Ovde je samo najvaznije da u samom pocetku u potpunosti izaberte nijansu.

29.12.2016
Janko Zivanovic

Ovo je ipak nesto sto kosta, tako da se sigurno u svakom slucaju radi kada za tim ima bas neke potrebe.

13.12.2016
Petar Jankovic

Po ovom pitanju je ipak veoma vazno da pronadjete nekog kvalitentog limara koji moze da ubode bas onako pravu nijansu na vozilu.

28.11.2016
Nikolina Pantelic

Ono sto je najvaznije je da se po pitanju farbanja automobila, najbolji mogu efekat moze postici ukoliko posetite mesto kao sto je primera radi Simic Milorad. To je mesot u koje definitivno mozete da imate puno poverenje.

08.11.2016
Jana Stankovic

Po pitanju farbanja automobila, zaisat je u ovom trenutku neprevazidjen auto branik Krsamnic u kojeg zbog toga mozete da imate puno poverenje.

08.11.2016
Biljana Brankovic

farbanje automobila se po veoma povoljnim cenama moze uraditi u servisu Krsmanic.

19.09.2016
Ivan Stojanovic

Ukoliko vam je potrebno neko strucno i profereno farbanje automobila onda je u svakom slucaju potrebno da se posavetujete sa nekim strucnim mestom kao sto je primera radi MS branik servis.

16.09.2016
Marko Petrovic

Prosto je neverovatno koliko samo necije oko moze da bude precizno i da zapaza i najmanje detalje dog ook nekog drugog coveka nije ni blizu tako precizno (ovde mislim na sebe). Kada sam prodavao svoj auto pre nekog vremena, kupac koji ga je gledao veoma je lako nasao svaku manu u smislu lupanja i kasnijeg farbanja. Kaze da se bas vide tragovi.

15.08.2016
Dusan Markovic

Mogu svima slobodno da preporucim da po pitanju farbanja automobila, zaista svaki akcenat stave na profesionalizam. Potrebno je da se koriste iskljucivo kvalitetne boje koje su postojane i koje ce moci da traju u duzem vrmenskom periodu.