Gume su jedan od najvažnijih delova automobila. Veoma je važno da one budu u besprekornom stanju, zato vam „Alu felne Roki“ nudi veliki izbor najpoznatijih brendova guma.
Pročitaj više
Autocentar Dojčinović nalazi se na Čukarici. Kvalitetno dubinsko i spoljašnje pranje automobila, vulkanizerske usluge, poliranje farova.
Pročitaj više
Auto centar Panter pruža Vam kompletne vulkanizerske usluge veoma kvalitetno. Radimo sa auto gumama 20. Stručnost i profesionalizam su naše glavne odlike.
Pročitaj više
Kompanija Marso doo bavi se prodajom svih vrsta auto guma i pneumatika za putnička, teretna i poljoprivredna vozila
Pročitaj više
Continental gume su dobro poznate domacim vozacima. Koliko puta smo čuli izreku da guma glavu čuva? Svakako da je to istina, kada se uzme u obzir značaj kvalitetnih pneumatika i njihov uticaj na sigurnu i udobnu vožnju.
Continental AG predstavlja vodeću nemačku kompaniju za proizvodnju guma i nalazi se na četvrtom mestu kada su u pitanju najveći proizvođači guma na svetu.
Continental ima jedan od najširih asortimana guma za vozila sa pogonom na sva četiri točka. Inače, kada je reč o upotrebi letnjih i zimskih guma, mnogi mladi vozači će postaviti pitanje gde je temperaturna granica kada bi trebalo letnje gume zameniti zimskim?
Odgovor bi glasio da se radi o temperaturi od plus sedam stepeni Celzijusovih, posle čega bi trebalo preći na zimske pneumatike.
Takođe, jedno od važnih pitanja je i kako se čuvaju zimske gume? Kada se čuvaju sa felnom, postavljaju se horizontalno, jedna na drugu, naduvane na uobičajen pritisak. Nekim ljudima može biti problem nedostatak prostora, pa se gume mogu okačiti i na zid, a u tom slučaju ih treba naduvati na jedan bar.
Ukoliko se odlažete bez felne, slažu se vertikalno, jedna uz drugu. Potrebno ih je rotirati dva do tri puta mesečno, iz razloga da se ne bi deformisale.
Još jedan interesantan podatak je uloga šara na gumama. Svi smo čuli za „ćelave“ gume, a to znači da su im se šare izlizale, zbog čega postaju nebezbedne za vožnju. To se često dešava kada zimske gume vozimo u letnjem periodu, pa se one „ispeku“ na asfaltu.
Zimske gume moraju imati šare od najmanje četiri milimetara, jer funkcija dubljih lamelica (šara), jeste da na pneumatik pokupi ispod gazećeg sloja što više snega.
Poznato je da sneg najbolje prijanja uz sneg. U tom smislu, što se više snega zadrži na gazećem sloju, to bi značilo da je pneumatik kvalitetniji, što kupovinom zimskih Continental guma svakako dobijate.
Efikasnost pneumatika koji nemaju šare dubine najmanje četiri milimetara je drastično smanjena. Zimski pneumatici pored uobičajenih oznaka, poseduju i dodatne specifične markere po kojima se lako može odrediti njihova namena.
Ukoliko nemate zimske gume, a izazvali ste saobraćajnu nesreću, dužni ste da platite svu materijalnu i nematerijalnu štetu, što može iznositi čak i više miliona dinara.
Pored zimskih guma, obavezni ste da u prtljažniku nosite i lance za sneg, odnosno druge uređaje za povećanje trakcije. Oni se postavljaju na najmanje dva pogonska točka, kada naiđete na deo puta gde vam saobraćajni znak saopštava da je neophodno korišćenje zimske opreme.
Za razliku od zimskih guma, letnje gume su sačinjene od mešavine koja se odlično ponaša na visokim temperaturama. Međutim, letnje gume će se zimi stvrdnuti, pri čemu mogu loše kočiti, i neželjeno skrenuti, čak i kada je asfalt suv ali je temperatura niska.
Zimske gume, zahvaljujući svojim dubokim šarama mogu da „kopaju“ kroz sneg i da „grebu“ kroz led, što će vašu vožnju učiniti bezbednom i udobnom. Napravljene su od mekše smeše, koja u zimskom periodu zadržava svoje dobre karakteristike.
Cena Continental guma zavisi od toga za koju sezonu su namenjene, kojih su dimenzija, kao i od drugih karakteristika. U tom smislu, za zimske Continental gume potrebno je platiti od 7600 din. sve do 47000 dinara. Za letnje Continental gume treba izdvojiti od 7200 din. sve do 29000 dinara.
*Cene su prikazane orijentaciono, za sve precizne informacije, predlažemo da kontaktirate firme koje su oglašene ispod našeg teksta.