Magazin ZabavaIgrice Tycoon City: New York Kupi, prodaj! Oduzmi, dodaj!

Tycoon City: New York Kupi, prodaj! Oduzmi, dodaj!

by Administrator

tycoonKapitalizam, eh taj kapitalizam. Izgleda tako zabavno na ekranu. Šarenilo atrakcija, bogatstvo ponude, udobnost i ugodnost, uzbudljiv život i pobeda čovekovih snaga nad silama sudbine – to su sve miomirisi kapitalizma. Stoga i ne čudi obilje strateških igara koje se ne bave vojskama koje se sudaraju, već suptilnim plesom smrti između suparničkih kompanija. Tycoon City je najnovija igra iz serije o tajkunima. Nameće se poređenje sa Monopoly Tycoon, kao neposrednim prethodnikom i predstavnikom tipičnih strateških igara sa tematikom kapitalističke utakmice. Tycoon City je drugačiji. On je šareniji, zabavniji i veoma uprošćen. Tycoon City je više igra građenja sa temom menadžmenta, nego ekonomski triler.
Kapitalizam je u ovoj igri prikazan kroz sladunjavi lilihip koji igrač nežno oblizuje. Igra je šarena, jednostavna i ne opterećuje. Moram priznati da je Monopoly Tycoon sa pričom o surovoj konkurenciji, bio bar za milimetar bliže realnosti. Kapitalizam je, dečaci i devojčice, priča o eksploataciji. Priča o deci u Aziji i Africi, koja za pet dolara dnevno, po ceo dan rmbače u paklenim uslovima farbričkih pogona – da biste vi nosili nove “najke”.
Igra nudi dva moda – Sandbox i Build New York. U prvom možete da se igrate na miru, kao dete u pesku. Doduše, kao virtuelni klinac, u virtuelnom pesku, ali ćuti i veslaj tim mišem. U ovom modu se možete upoznati sa principima načina igranja. Glavna frka kreće u glavnom, takmičarskom modu. Nalazite se u ulozi preduzimača, čiji je cilj da se obogati, tačnije da se BAŠ obogati, onako, u stilu Donalda Trampa. Kao što će vam svaki pravi preduzimač kazati (pitajte bilo kog Karića, ako ih uopšte pronađete, to jes’), esencija je u tome da izgradite svoje poslovno carstvo, tako što brižljivo negujete jedan po jedan posao. U gradu Njujorku postoje razne pogodne poslovne lokacije. Možete pokrenuti razne vrste uslužnih agencija, zabavnih sadržaja, ugostiteljskih objekata, prodavnica i sl. Osnovna veština je u tome, da pravi biznis postavite u pravo okruženje.
Proučite demografsku mapu i pravilno odredite, gde će biti luksuzna prodavnica cipela, a gde zabavni park. Ukoliko grupišete srodne prodavnice jednu do druge, dobijate posebne bonuse. Masa potrošača hrli tamo, jer zna da je to neka vrsta ekskluzivnog kraja u kome se prodaje vaša “fensi” roba. To vam je nešto kao izgradnja Knez Mihailove ili Požeške, samo u Njujorku. Povremeno će vam se pojavljivati posebni zadaci (“izgradi xy prodavnica u roku…”) koji donose ekstra nagrade. Vremenom možete napraviti niz lanaca (lanac prodavnica, restorana i sl.), i sagraditi prestonicu vaše imperije (kao Trump Tower) i dobiti još veće bonuse. Reputacija koju stičete na tržištu, pretvara se u Improvement poene.
Za razliku od drugih Tycoon igara i ekonomskih strateških simulacija, u ovoj igri berza i tržište, u tom smislu, nisu relevantni.tycoon1
Naime, u drugim igrama potrebno je naći balans između potrebe da proizvedete više robe od protivnika, robe koja će biti kvalitetnija, a jeftinija. Suptilni rat korporacija odvija se na klizavom terenu pravilno postavljenih cena i konstantne trke za smanjenjem troškova.
Cilj Monopoly Tycoon-a bio je da uništite konkurenciju, tako što pronađete rupu na tržištu, i onda se tu uglavite sa svojim proizvodom i svojom cenom. Često se sukob dobijao i surovim ratom iscrpljivanja, namernim obaranjem cena i sl.
U Tycoon City igri sve se vrti oko samog poslovnog objekta. Svaka prodavnica ili biznisi imaju različite načine na koje ih možete unaprediti. Prodavnicu možete ukrasiti, oglasiti, zaposliti kvalitetnije osoblje, više radnika. Ulepšavanje je ključna reč, jer se maksimalni profit ostvaruje samo u “fensi” radnjama. Troškove unapređenja plaćate Improvement poenima, a svaki biznis poseduje ograničeni broj poboljšanja koje možete da primenite.
Kao dodatni zamajac vašem poslovanju, možete graditi i stambene zgrade (da vaši kupci imaju gde da žive), škole (da im se opere mozak i pripremi za potrošački mentalitet) i slične usluge. Sa tehničke strane, igra je besprekorna.
Grafika izgleda impresivno, i zaista je divota gledati gradsku vrevu i sve te vaše podanike koji se klanjaju pred moći vašeg novca. U virtuelnoj kopiji Njujorka, verno su prikazana sva legendarna mesta, od Menhetna preko Čajnatauna, italijanske četvrti ili Sohoa. Ovaj virtuelni mravinjak, naseljavaju virtuelni Njujorčani, i to 65.000 njih!
Svaki ima svoje potrebe koje morate da upakujete lepo i prodate mu. Kao i u sličnim sims-olikim igrama, animacije su ključne, kao i oni simpatični detalji iz svakodnevnog života (neonske reklame, semafori, ljudi koji se ponašaju kvazi-realistično). Sa te strane, igra je odlično napravljena. Zvučni efekti i muzika se sjajno uklapaju, ali nisu baš da padnete u nesvest.
Sve u svemu, igra nije za ljute preduzimače koji žele da imitiraju braću Karić, već više za porodične ljude, koji na svoju proćelavost gledaju kao na korak bliže Trump-ovom tupeu.
Izvor : www.gameplay.rs

0 komentar

Slične teme