Magazin ZabavaIgrice Tom Clancy’s Rainbow Six: Lockdown

Tom Clancy’s Rainbow Six: Lockdown

by Administrator

rainbowNe, ne radi se o ležernim putovanjima i obilascima kulturnih znamenitosti širom sveta. Istina je da ćete proći mnoga egzotična mesta, ali gde god kročite, jedino što će vam biti na umu je da smaknete što više terorista. Tužno, ali istinito. To je vaš zadatak.
R6 serijal dobio je novo poglavlje pod imenom Tom Clancy’s Rainbow Six: Lockdown. Igra postoji već duže vreme za PS2 i Xbox platforme, a sada je konačno stigla u izdanju za PC…i to u poslednjem trenutku. Ovo je prva poštena igra koja nam je dopala šaka ove zime.
Ubisoft i Redstorm odlučili su da malo dorade igru u odnosu na konzolne verzije.
U poslednjih nekoliko dana, intenzivno smo igrali singlpejer i multiplejer modove, da saznamo da li su tvorci igre odradili svoj posao kako treba.
Da odmah pojasnimo; Rainbow tim predstavlja multinacionalni odred, čija je dužnost da zaustavi seriju terorističkih napada. Kao i obično, igra vas uvlači u zaplet priče, kako biste saznali zašto je vaš odred poslat na različite krajeve sveta, da juri jednu od najopasnijih terorističkih organizacija. Posle prvih nekoliko misija, postaje jasno da teroristi planiraju da puste smrtonosan nanotech virus u svet, i time ugroze živote mnogih.
Teroristička organizacija nosi naziv GLF (Global Liberation Force). Ispostavilo se da su solidno opremljeni i dovoljno obučeni, da sa lakoćom upotrebljavaju Rainbow taktike za svoje nemilosrdne poduhvate.
Njihov krajnji cilj je da upotrebe smrtonosan virus na samitu NATO-a u Španiji. Ovakvoj sili se može suprotstaviti jedino Rainbow tim, koji je poznat po svojoj velikoj upornosti i veštini.
Kao što rekoh, putovaćete na raznorazne lokacije širom sveta (Pariz, Alžir, Škotska, Holandija, Južna Afrika itd.) i svuda ćete morati da stanete na put teroristima. Najčešća situacija je spasavanje talaca, ili sprečavanje detonacije eksploziva koji su postavili teroristi. Od vašeg tima se zahteva da se u svakoj misiji prilagodi različitom okruženju, što znači da svaki put morate da menjate taktiku.
Dobra stvar je što se i ciljevi dinamički menjaju tokom misija. Na primer, na jednoj mapi vam je cilj da uletite u zgradu univerziteta, gde teroristi drže grupu talaca. Da bi lakše onesposobili teroriste, moraćete da svratite do podruma i isključite struju u celoj zgradi.
Bez struje, većina delova na mapi biće u mraku i najsigurniji potez vam je da uključite noćne vizire. Jedino tako možete razaznati neprijatelje koji vole da se zavuku u mračne ćoškove, i da se smucaju po zamračenim hodnicima. Da bi stvari bile još lakše, omogućeno vam je da koristite i specijalnu tehnologiju za detektovanje telesne toplote protivnika, koji čuče iza ćoška ili sa druge strane zida. Ova pomagala su deo standardne opreme koju uvek nosite sa sobom i možete je upotrebiti kad god budete želeli u toku misije. Naravno, pre svake misije neophodno je opredeliti se za odgovarajuće oružje i dodatnu opremu.
Ovde sam naišao na svoje prvo razočaranje u igri. Pre svakog zadatka, možete odslušati brifing koji je u većini slučajeva kratak. Satelitsko izviđanje terena i propratni podaci o neprijatelju bili bi vrlo korisni dodaci. U naslovu Raven Shield, na primer, mogli ste da isplanirate ceo napad putem intuitivne mape, i to pre svake misije. Na 3D mapi se lako mogla isplanirati ruta kojom biste išli tokom izvršavanja zadatka. U Lockdown-u ste primorani da prekinete misiju u slučaju da niste poneli odgovarajuće oružje.
Drugim rečima, morate da izađete iz igre, promenite naoružanje i onda ponovo čekate da se misija učita. Čini mi se da sam se dosta navikao na sistem iz igre Rainbow Six: Raven Shield, i baš mi je nedostajala ta opcija. Ok, nekim igračima ovo, možda, neće smetati.
Kroz igru ćete ići relativno brzo. Dinamične misije i izazovi vas primoravaju da razmišljate brzo i na licu mesta. Biranje opreme je, kao što rekoh, takođe vrlo bitno, pošto primarno oružje ne možete menjati tokom igranja. Rainbow Six: Lockdown sadrži brojno oružje za koje možete da se opredelite. Tu je tipičan izbor SMG arsenala koji čine P90TR, PP90M1, MP5/10 i dr. Postoji i veliki izbor pušaka i teškog i lakšeg naoružanja.
Dok ste na zadatku, često ćete pribegavati upotrebi običnih pištolja i to pred kraj teških i dugih misija. Primarno oružje ima ograničen broj metaka, a municiju ne možete pokupiti sa palih boraca.
Ponekad se situacija svodi na to da štedite metke i nišanite strpljivo, ili ćete morati da se borite sa običnim pištoljčićem protiv čitave grupe terorista koji su naoružani do zuba (njima je AK 47, kao i uvek, najomiljeniji izbor). AI se dobro pokazao na bojnom polju.rainbow6
Protivnici će se kriti iza stubova i zidova, i povremeno će pucati na vas iz zaklona. Nemojte se iznenaditi ako budu bacili i nekoliko granata na vaš tim – kada se to desi, možete ostati bez podrške u tren oka. Zato je neophodno da obratite pažnju kako i gde pozicionirate svakog člana R6 tima. Teroristi imaju i suptilnije metode napada. Obožavaju, recimo, da koriste dimne bombe, kako bi prikrili svoje pozicije pre nego što ulete u borbu. Nakon dimne kamuflaže, podeliće se u grupe i napašće vas sa svih strana.
Vaši saborci se, takođe, fino snalaze, čak i kada stvari postanu guste. Možete im narediti da otvore vrata na uobičajen način, ili da ih probiju eksplozivom, ako treba. Ukoliko želite, saborci mogu i da uklone šarke vrata na vaše naređenje, i tako vam omoguće dalji prolaz. Šta godim kažete da urade, poslušno i efikasno će odreagovati, i izvršiti vaše komande (ti to zoveš pamet? – prim.  lek.). Razvojni tim me je prijatno iznenadio.
U startu je evidentno da je uloženo dosta truda da se eksterijeri i neki enterijeri predstave na autentičan način. PC verzija Lockdown-a donosi standardna unapređenja u odnosu na konzolno izdanje. Rezolucija je veća, a pozadine malo bogatije. Nema sumnje da su se dizajneri potrudili i oko pojedinih modela.
Modeli terorista su, doduše, mogli malo lepše da izgledaju, kao i pojedini enterijeri. Lockdown definitivno ne donosi kompjutersku grafiku nove generacije, ali nikako ne zaostaje za standardima, u smislu opšteg vizuelnog kvaliteta. Zvučni efekti su isto tako sjajno odrađeni.
Svako oružje proizvodi adekvatno realističan zvuk, što povećava adrenalin i čini igru još zabavnijom.
Odigrali smo dosta LAN mečeva i učestvovali u nekoliko online partija na zvaničnim serverima igre. Jedina omaška ovde je što igrači ne mogu da uživaju u sjajnom PEC (Persistent Elite Creation) sistemu, koji je postojao u varijatni za Xbox. Igrači su mogli da prave jedinstvene likove i čuvaju ih za stalno putem Xbox Live-a. Ipak, PC verzija ima neke opcije otvorene, pa igrači mogu da biraju različite klase, od kojih svaka ima posebne bonuse.
Svi multiplejer modovi su zabavni i okupiraće vas duže vreme. Singlplej misije mogu se odigrati i u co-op varijatni, koja podržava do četiri igrača u LAN partijama i online mečevima preko Ubi. com-a. Vidi se da igra ima bogat sadržaj kome se uvek možete vratiti.
Malo smo spustili ocenu igri zbog povremenog seckanja i još nekih tehničkih nedostataka. Moji saborci su se ponekad zaglavljivali dok su prolazili kroz zidove (!?!). Hm, ovo može biti neki specijalni manevar sa kojim ja još nisam upoznat (naravno, to je običan iberlauf curik manevar, standardan za tajne službe sa Nebulona 6 – prim.lek.).
Kada sve saberete, u igri ima 16 uzbudljivih singlplej misija koje će vam, po mom mišljenju, pružiti sate i sate dobre zabave. Kada sa njima završite, ostaje vam LAN i Internet multiplej.
Ipak, sve ovo je moglo da prođe bez ikakvih tehničkih mana i činjenice da sam imao problema sa brzinom animacije, i to na prilično dobroj mašini (AMD 64 3000+, GeForce 6800 i 1 GB RAM-a). Kada sam smanjio neke efekte, igra je bolje radila, ali je izgledala mnogo lošije.
Izvor : www.gameplay.rs

0 komentar

Slične teme