Magazin ZabavaIgrice Oblivion – Otputujte u zaborav

Oblivion – Otputujte u zaborav

by Administrator

oblivionMoje iskustvo sa Elder Scrolls serijalom je počelo pre otprilike pola godine.
U vreme kada sam sjebo donja leđa na basketu i morao da ležim ko proštac u kući po ceo dan. Nisam mogao ni da hodam, ni da sedim. World of Warcraft mi je tada preseo, a s obzirom da nisam bio u stanju da sedim za PC-jem po ceo dan, jedino što sam mogao, je da igram Xbox igre sa kontrolorom. Igrom slučaja, nekako dođoh do Elder Scrolls III: Morrowind-a. Deset punih dana sam proveo lutajući svetom Tamrijela. Sopstveno ime sam proklinjao kada sam shvatio šta sam propustio na PC-u. Da budem iskren, i nisam imao neku mašinu tada. Ako me sećanje služi, Elder Scrolls III je užasno radio na mojoj tadašnjoj konfiguraciji i brzo sam odustao od igre. Pogrešio sam (bedak). Silne godine su prošle, a moji ukusi su prešli sa FPS naslova, na RPG-ove.
Sećanje na Elder Scrolls III je, srećom, još uvek sveže, tako da mi je sa tog stanovišta, bilo znatno lakše da pišem recenziju za Oblivion.
Ovim bih ujedno završio ovaj predugačak uvod kojim zasigurno gnjavim sve naše čitaoce. E i to me zabole.
Elder Scrolls IV: Oblivion je bila konstantna tema razgovora u našoj redakciji u poslednje vreme. Nakon prilično podrobne diskusije o svim mogućim aspektima igre, jednoglasno smo zaključili da je igra istinski nastavak u svakom smislu te reči. Ako je cilj nekog nastavka da dovede licencu na viši nivo, onda je Elder Scroll IV: Oblivion najbolji primer za tako nešto. Bethesda je još jednom pokazao da strpljenje, inventivnost i ljubav prema specifičnom žanru, mogu da donesu fenomenalne rezultate. Može se reći da su napravili svojevrsnu revoluciju na polju savremenih video igara.
Oblivion pomera granice kada su u pitanju tehnički aspekti. Ali to nije sve. Igrivost je unapređena u svakom polgedu, u odnosu na ono što smo iskusili u prethodnom delu. Pravo je uživanje igrati neki naslov kada znate da je razvojni tim bio dovoljno istrajan i strpljiv da sasluša sve savete i primedbe igrača.
Istovremeno, bili su dovoljno snalažljivi i vešti da stvore igru koja će izrasti u nešto lepše i znatno obimnije nego prethodno izdanje.
Grafika je, blago rečeno, jedan neverovatan prizor. Svaki pejzaž je praznik za oči. Tamnice i pećine su tmurne i sjajno odrađene od strane kreativnih momaka iz Bethesde. Neki delovi se očigledno ponavljaju, ali to ćemo im oprostiti, budući da je Tamrijel ogroman svet. Zahvaljujući HDR osvetljenju svaki predmet i svaki lik izgleda znatno prirodnije, a isto se može reći i za okruženja.
Okolina koja se nazire u daljini je malo siromašnija, ali njeno samo prisustvo je dovoljno veliko opterećenje za vašu grafičku karticu. Da bi vaša mašina mogla da „svari“ detalje i teksture u pozadini, morali biste da imate GPU sa najmanje 1GB RAM-a (ako bi teksture bile još detaljnije nego što zapravo jesu). Prostije rečeno, Oblivion pomera standarde igračke industrije, mada su tu i tamo morali da se naprave neki kompromisi, kako bi igra bila dostupna vlasnicima osrednjih mašina. Ipak, morate znati da je Oblivion hardverski vrlo zahtevna igra. Memorija zna da «curi» posle nekoliko sati igranja, što drastično umanjuje performanse same igre. Loše programiranje. Igra će vam verovatno i blokirati par puta. Dobro, ovo je nešto što može lako da se ispravi jednim pečom, a i nije se dešavalo tako često (ali ipak dovoljno često da bude vredno moje i vaše pažnje). Ja sam lično igrao igru na dve mašine. Prvo na AMD64 30- 00+/1GB RAM/GeForce 6800 mašini, sa detaljima na «high». Naravno, frame rate je debelo pao kada bi se u jednom trenutku stvorilo mnogo likova i pozadinskih detalja. Sa druge strane, imao sam prilike da igram i na jačoj mašini – AMD64 4200+/2GB RAM/7800 GTX.
Na ovom kompu nismo imali nikakvih problema… (zamisli ti to!) Dakle, ako imate kinte, znate šta vam je činiti.
Sve ove bauk priče o zahtevnosti na stranu, suština je da se Bethesda potrudio da stvori jednu neverovatno zaraznu igru. Dodatak glasova i glume je neviđen pomak ako uporedimo Oblivion sa prethodnom igrom, bez obzira što su isti glumci sinhronizovali više likova. To je u svakom slučaju, suštinski napredak u svetu single-player FPS/RPG-ova. Zbog takvih stvari ćete ući u magičan svet Tamrijela i nikada više nećete hteti da se vratite u stvarnost. (Dobro, ‘ajd sad. Malo kreativne slobode).oblivion1
Igriviost donosi najviše promena.
Najveća inovacija je brzo putovanje od jedne tačke na mapi do druge. Drago nam je što ovaj sistem kretanja i putovanja funkcioniše sjajno tokom igre. Kada morate da odete do određenog mesta na mapi, dovoljno je da kliknete na tu lokaciju i vaš avatar će se na njoj stvoriti u tren oka. Na taj način ćete uštedeti vreme dok budete završavali glavni quest koji vas čeka. Priča je bila previše razvučena u trećem delu igre, a to je dosta smetalo većini igrača. Oni sa malo manje strpljenja bi vrlo brzo odustajali od čitave avanture samo zbog toga. E pa, ovaj put, sve je pojednostavljeno i igrači mogu brzo i efikasno da se šetaju po mapi, završavaju glavne questove i uživaju u spektakularnim scenama borbe (često će vam se pridružiti i prijateljski NPC-evi). Na ovaj način igra postaje tečnija i lakša za nestrpljivije igrače. Da bi u potpunosti uživali u igri Elder Scrolls IV: Oblivion, preporučujemo da uzjašete vašeg konjića i natenane počnete da istražujete krajolik i polako se upuštate u bezbroj sporednih questova (od kojih je većina vrlo zanimljiva). Ukratko, igra se može prilagoditi svačijem ukusu, a to je, definitivno, najbitniji pomak u odnosu na prethodni deo. Morrowind je takođe imao i vrlo trapav (ili suviše jednostavan) sistem borbe.
Kada borba počne, igrači nikako nemaju utisak da u rukama drže teško metalno oružje ili da bacaju neku moćnu magiju. Borba će sada biti mnogo bolja, umnogome zahvaljujući unapređenom fizičkom endžinu, kao i mudro iskorišćenom grafikom i sjajnim zvukom. Upravo zbog svega ovoga, igra je mnogo zabavnija nego ranije. Grafički endžin omogućuje dijapazon vizuelnih efekata i raznovrzih magija.
Budući da sam Morrowind veteran, nije mi bilo teško da se naviknem na interfejs i sistem unapređivanja lika. Sistem je većim delom isti kao i u Morrowind- u – što je definitivan plus. Moj avatar je bio Battle Mage sa Mage veštinama, a način na koji sam ga usavršavao se nije mnogo razlikovao od levelovanja mog Dark Elf ratnika iz Morrowind-a.
Priznajem da su Destruction, Alteration, Mysticism i Conjuration veštine, moje slabe tačke.
Speechcraft-ing (ili ti veština govora) je dosta uznapredovala i mnogo bolje funkcioniše u praksi nego pre. Obijanje brava i kovčega je takođe zabavnije nego ranije i sada predstavlja neku vrstu zarazne mini igre.
Predmeti nisu baš najsvetlija strana ove igre. U Morrowind-u, mi se, recimo, nije dopadalo to što je igračima omogućeno da jednostavnim putem dođu do savršenog oružja, jer bi to značajno umanjilo težinu igre. Nažalost, Bethesda je ovaj put otišao u drugu krajnost. Drugim rečima, moraćete da uložite puno vremena dok ne budete našli neko jače oružje. Situacija se ne popravlja čak i kad odmaknete dalje u igri, tačnije sve dok ne dođete do ključnih momenata u glavnoj kampanji.
No, bitno je još jednom napomenuti da su mane ove igre zaista zanemarljive u odnosu na sve njene prednosti. Ja mogu da pljujem i novi BMW-e, ali hajde da me vidite da se nešto libim da ga provozam (ili posedujem). E… Bethesda pomera granice u stvaranju video igara i to na svim poljima. Elder Scrolls IV: Oblivion je naslov vredan vašeg novca i vremena. To je ostvarenje koje se retko pojavljuje u ovoj industriji.
Nemojte propustiti priliku da uživate u njegovim čarima. Dugujete to zemlji i narodu. I partiji. Kojoj god pripadate.
Izvor : www.gameplay.rs

2 komentara

Slične teme

2 komentara

06.07.2012 12:41
ivica

ovo je najbolja igrica koju sam ja igrao na svetu >33333333333333333333333333 ima tako dobre moci ali ne mogu da je nacem na nternet jer sam je igrao pre 3,4 god….. svaka cast koje je napravio >3

21.03.2013 19:25
MARKO

ON JE SUPER IGRICA JAKO JE SUPER

Comments are closed.