Magazin TehnikaAutomobili Automobilske zablude i mitovi

Automobilske zablude i mitovi

by Administrator

gumeNeki automobilski mitovi žive večno. Šta je istina, a šta samo urbana legenda, pročitajte u nastavku:
Idealan raspored težine kod automobila je 50:50 na prednjoj, odnosno zadnjoj osovini
Istina je da je raspored težine izuzetno važan za vozne osobine automobila, ali od samog rasporeda mase po osovinama mnogo je važniji centar ravnoteže koji bi trebao biti što manji i povučeniji prema centru vozila. Raspored težine od 50:50 ne bi mnogo značio, ako bi najveći deo mase bio raspoređen ispred prednje i iza zadnje osovine. Kod trkačkih automobila, raspored je najčešće 40:60 u korist zadnje osovine.
Višesezonske gume bolje prijanjaju na mokroj podlozi
Nažalost, višesezonske gume su nužno zlo za ljude koji žive na geografskom položaju sa niskim i visokim temperaturama tokom godine, a lenji su da stavljaju zimske gume zimi, a letnje leti. Višesezonske gume nude kompromis u performansama, ali u situacijama kada je temperatura vazduha viša od deset stepeni, na mokroj podlozi, svaka će letnja guma nuditi bolje performanse od najbolje višesezonske gume.gume1
Nisko profilne gume sa felnama velikog prečnika nude najbolje vozne osobine
Nažalost, veličina felni kod sportskih automobila povećavala se kako bi tehničari mogli da montiraju veće pa samim tim i delotvornije kočnice. Dizajnerima se svidelo kako izgledaju velike felne na nisko profilnim gumama, pa je stvorena čitava industrija. Šira guma zaista nudi osećaj bolje povratne informacije na upravljaču, ali za njeno prijanjanje na podlozi od širine mnogo je važnija kompozicija i tvrdoća.
Ulje u motoru se mora se menjati na svakih 10.000 kilometara
Tehnologija izrade modernih sintetičkih ulja značajno je napredovala od nastanka ovog mita. Motorno ulje treba menjati prema preporuci proizvođača, najčešće svakih 15.000, a često i više kilometara.

0 komentar

Slične teme