Magazin LjubavLjubav i strast DUREX istraživanje: Mladi ljudi ne insistiraju na bezbednom seksu

DUREX istraživanje: Mladi ljudi ne insistiraju na bezbednom seksu

by Administrator

safe-sexNajnovije istraživanje koje je danas objavio Durex otkriva zablude koje trenutno sprečavaju mnoge mlade ljude uzrasta od 16 do 24 godine da upražnjavaju seks na bezbedan način.

Ovo detaljno sprovedeno dvogodišnje istraživanje koje kombinuje ankete i intervjue sa mladim ljudima otkriva iznenađujuće nizak nivo znanja o seksualno prenosivim bolestima (SPB), neželjenoj trudnoći i stavovima suprotnog pola o seksu.

Mladi ljudi znaju da “treba” da koriste kondom, ali ovo pravilo izostaje svaki put kada ih ponese trenutak. Po svemu sudeći, mladi ljudi ne brinu previše o posledicama nezaštićenog odnosa i/ili nemaju dovoljno sampouzdanja da insistiraju na korišćenju kondoma, što dovodi do toga da mnogi rizikuju čak i kada znaju da ne bi trebalo.

Uvreženo mišljenje da se “neće desiti baš meni” i nedovoljno znanje o rizicima seksualno prenosivih bolesti i neželjene trudnoće utiču na građenje takozvanog “kulta nedodirljivosti”.

Činjenice su jasne: 40% seksualno aktivnih ljudi uzrasta od 16 do 24 priznaje da su imali nezaštićene odnose sa više od jedne osobe, dok 61% ispitanih obično ni ne razmišlja o kondomu dok im ne zatreba1.

Iako se prepuštaju riziku, samo 14% ispitanih kaže da seksualno prenosive bolesti (ne uključujući HIV i AIDS) jesu njihova glavna briga. Manje od jedne četvrtine kaže da je ono što ih najviše brine kod nezaštićenog seksa neželjena trudnoća.1

Statistika i stavovi ispitanih pokazuju koliko su zapravo velike barijere koje mladi imaju prema bezbednom seksu. Gotovo polovina (48%) misli da HIV/AIDS nije nešto što može imati neko od njihovih prijatelja.1

“Prošle nedelje sam spavala sa jednim dečkom bez kondnoma. Otišla sam na kliniku, uzela pilulu i rešila problem. Kao kada se prehladite.”

“Mislio sam da HIV ne pogađa našu generaciju. Mi ne razmišljamo o HIV-u!”

SAMOPOUZDANJE JE KLJUČ

Durex veruje da su ovo istraživanje i video otkrili jedan nov način na koji mogu da počnu da se menjaju stavovi prema bezbedom seksu. S tim u vezi, pokrenuta je onlajn platforma (www.durex.co.uk/WhenItsOnItsOn) preko koje se mladim ljudima pružaju praktični, iskreni saveti o seksu i vezama. Platforma uključuje praktične savete, članke i video sadržaje na teme samopouzdanja, bezbednog seksa, seksualno prenosivih bolesti i neželjene trudnoće.

Mark Pirson, regionalni direktor za brend Durex, izjavio je:

“Svakako bi bezbedan seks trebalo da bude odgovornost oba partnera, ali ono što smo saznali od velikog broja mladića tokom ovog istraživanja jeste da su devojke te koje određuju pravac odvijanja stvari.”

“Devojke su nam rekle da, iako znaju da treba da insistiraju na konodmu svaki put, kada dođe to tog trenutka zapravo ne koriste kondom iz nekoliko razloga. Jedan od najčešćih razloga jeste zabrinutost da bi insistiranjem na korišćenju kondoma pokvarile trenutak, ili da bi partner izgubio interesovanje. Strah od odbijanja i kvarenja raspoloženja jesu ključne prepreke za mnoge devojke, ali ono što smo saznali jeste da to vrlo često uopšte nije slu

aj. Istina je sasvim suprotno.” 

“Postoji taj strah od odbijanja – a samo želiš da ga učiniš srećnim.”

Durex nastoji da razbije mit o tome šta momci misle kada devojka insistira na korišćenju kondoma. Istraživanje pokazuje da više od jedne trećine momaka obično proba da izbegne kondom2, dok video klip pokazuje da mnogi misle kako je zapravo seksi kada korišćenje kondoma uopšte nije  predmet pregovaranja. Štaviše, 79% momaka kaže da ih uzbuđuje kada devojka insistira na korišćenju kondoma2.

“Ja lično to obožavam. Kada devojka izvadi kondom, moje je samo da ga stavim  i…idemo!”

Durex želi da iskoristi ovu poruku i sadržaj koji je dostupan na onlajn platformi ne bi li preokrenuo zabrinutost u nešto što je dobro za je dobro za obe strane.

Džema Kerni, TV voditeljka i DJ na Radiu 1 podržala je kampanju, izavivši:

“Biti mlad je danas težak posao – postoje veliki pritisci od strane društva gde naročito seks i veze mogu biti minsko polje. Ova kampanja pokazuje koliko je važno i moćno imati znanje i samopouzdanje koje ti mogu pomoći da napraviš pametan izbor. Ohrabrivanje mladih ljudi, naročito devojaka, je nešto za šta se i sama zalažem i nadam se da će uz prave informacije i uz parvo usmerenje, ova kampanja pomoći u izgradnji jačih i pozitivnijih stavova prema seksu.”

DODATNI STATISTIČKI PODACI

  • 34% momaka izjavilo je da bi radije imalo seks bez kondoma i da će probati da ga izbegne2
  • 15% ispitanih devojaka kaže da nosi kondom kada izađe u provod1
  • Svaki četvrti ispitanik priznaje da se pomalo stidi kada treba da priča o seksu1

DODATNI CITATI

  • Nikol, UK: “Kada osetiš da je dečko raspoložen i  da bi želeo da se nešto desi, (ako insistiraš na kondomu)… imaš osećaj kao da ga zavlačiš i tako ubijaš raspoloženje!”
  • Sofija, Švedska: “Ako bi bi dečko bio u fazonu da neće da koristimo kondom, ja bih mu rekla – Važi, vidimo se!”
  • Rouzi, UK: “Bilo bi užasno kada bi neko sa kim ste spavali ostavio trajne posledice na vaš život.”
  • Andre, Rumunija: “Ako je ona spremna, postoji više poverenja, a kada ima više poverenja seks je bolji.”

REFERENCE:

1. VIMN Ad & Brand Solutions Insight with Tapestry Research. Base: 1,641; P16-24.

2. Winkle Toplines Report, 2015. Beliefs, Insight & Reason-to-Believe screener in the UK, France and Italy. P11.

SmartPoint Adria

0 komentar

Slične teme