Magazin LepotaLice Karmin kroz istoriju

Karmin kroz istoriju

by Administrator

istorija_karmina Zvanično je prvi karmin napravljen 1915. godine, ali njegova istorija počinje u davno Kleopatrino doba. Kako se od prvih cvetnih ekstrakata razvila industrija karmina?
U prvom veku pre Hrista Kleopatra je koristila cvetne ekstrakte kako bi usnama dala crvenu nijansu, a dokone bogatašice u Italiji 13. veka nosile su ružičastu boju napravljenu od retkog pigmenta kako bi se razlikovale od nižih staleža. Godine 1915. Moris Levi dizajnira prvi karmin u metalnim tubama koje su se otvarale klizno. To su bila prva metalna pakovanja za šminku.
Dvadesete: Max Factor je kreirao kolekciju karmina tako da žene mogu kopirati boju i oblik usana najdražih glumačkih zvezda. Postaje popularan karmin sa mirisom, a najtraženiji je onaj sa aromom trešnje.
Tridesete: Šiapareli lansira nove nijanse karmina. Kopira se stil holivudskih diva tako da se karmin radije nanosio četkicom nego direktno na usne, pa je njihova prodaja porasla.
1930. godine Max Factor kreira prvi sjaj za usne na svetu.
1938. godine Volupt svetu predstavlja prvu olovku za usne i set koji je uključivao karmin, olovku, četkicu i šest šablona za lakše iscrtavanje usana. Lankom lansira prvi karmin sa mirisom bugarske ruže – Rose de France.
1939. godine Revlon kreira izgled iste boje na usnama i noktima pa lansira karmin i lak za nokte identične nijanse. istorija_ruza1
U Britaniji se proizvodnja karmina svela na minimum kako bi se materijali koristili u ratne svrhe. Tada se u Londonu razvilo pravo crno tržište ruževa, a žene koje sebi nisu mogle da priušte originale koristile su sok od cvekle kao zamenu za karmin.
1948. godine Rimel lansira paletu koja uključuje nekoliko nijansi karmina pakovanih sa ogledalom i četkicom.
1952. Revlon lansira najpoznatiju reklamnu kampanju decenije za karmin, za Fire & Ice nijansu.
Pedesete: 1954. Rouge Dior, prvi ruž kuće Dior, lansiran je na tržište u dve boje.
1956. Dorothy Gray iz Londona svet upoznaje s Pink Mink ružem obećavajući da će taj ruž pristajati svemu.
1999. DuWop na tržište donosi prvi ruž za povećanje usana
2000. Lancôme Juicy Tubes sjajevi postaju kultni proizvod samo nekoliko nedelja nakon što su se pojavili
2006. Revlon daje novo, nežnije lice svojoj kategoriji dugotrajnih proizvoda pa predstavlja ColorStay Soft & Smooth Lipcolor.
Šanelov Rouge Allure otvara se samo jednim pritiskom.
Dior ponovno izbacuje svoj najpoznatiji Rouge Dior, u čak 32 nijanse

0 komentar

Slične teme