Dodaj firmu

Design N - projektovanje i legalizacija objekata

4.3 | 33 ocena
Član 13 godina
IZMENE I DOPUNEPravilnik o izmenama i dopunama Pravilnika o kriterijumima za određivanje naknadeu postupcima legalizacije, kriterijumimaza objekte za koji se ne može naknadno izdati građevinska dozvola, kao i o sadržinitehničke dokumentacije i sadržini i načinu izdavanja građevinske i upotrebne dozvole za objekte koji su predmet legalizacijePravilnik je objavljenu „Službenom glasniku RS“, br. 5/2010 od 5.2.2010.Član 1.U pravilniku o kriterijumima za određivanje naknade u postupcima legalizacije, kriterijumima za objekte za koje se ne može naknadno izdati građevinsk adozvola, kao i o sadržini tehničke dokumentacije i sadržini i načinu izavanja građevinske i upotrebne dozole za objekte koji su predmet legalizacije („Službeni glasnik RS“, broj 89/09), član 2. menja se i glasi:“Naknada za utvrđivanje građevinskog zemljišta u postupcima legalizacije za porodične stambene objekte o 100m2 utvrđuje se na osnovu sledećih kriterijuma: stepenakomunalneopremljenosti, godišnjih programa za uređivanje građevinskog zemljišta, urbanističke zone, položaja lokacije, namene objekta, neto površine objekta i vremena zaključenja ugovora o uređivanju građevinskog zemljišta kojim se uređuje i plaćanje nadoknade u postupku legalizacije.Pod porodičnim stambenim objektima iz stava 1. ovog člana smatraju se i stanovi u stambenim zgradama do 100m2 neto korisne površine stana, bez obzira na površinu stambene zgrade u kojoj se ti stanovi nalaze.Naknada iz stava 1. ovog člana umanjuje se za 60% u odnosu na visinu naknade koju propisuje jedinica lokalne samouprave za uređivanje građevinskog zemljišta, ako se ugovor o uređivanju građevinskog zemljišta zaključi do 31.decembra 2010. godine.Po isteku roka iz stava 3. ovog člana, jedinica lokalne samouprave propisuje visinu naknade u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji (“Službeni glasnik RS, br. 72/09 i 81/09 – ispravka – u daljem tekstu: Zakon), i opštim aktimajedinice lokalne samouprave, kojima se uređuju merila za obračun visine naknade za uređivanje građevinskog zemljišta.Umanjenje iz stava 3. ovog člana može ostvariti lice koje je izgradnjom objekta, odnosno kupovinom stana trajno rešavalo svoju stambenu potrebu.Podnosilac zahteva ili član njegovog porodičnog domaćinstva (bračni drug, deca rođena u braku, van braka, usvojena i pastorčad, koji žive sa podnosiocem zahteva u zajedničkom domaćinstvu) koji ima u svojini drugu nepokretnost za stanovanje na teritriji jedinice lokalne samouprave na kojoj se nalazi nepokretnost za koju je podnet zahtev za legalizaciju, nema pravo na umanjenje iz stava 3. ovog člana.Prilikom obračuna površina za umanjenje po osnovu propisanom u stavu 3. ovog člana, za stanove u stambenim zgradama, obračunava se neto korisna stambena površina stana, bez obzira na ukupnu površinu stambene zgrade u kojoj se nalazi.Umanjenje naknde iz stava 3. ovog člana ne odnosi se na poslovni prostor ili drugi prostor koji je izgrađen bez građevinske dozvole i koji se nalazi u porodičnom stambenom objektu površine do 100m2, a ne koristi se za stanovanje.“Član 2.U članu 3. stav 2. menja se i glasi:“Za objekte koji su izgrađeni bez građevinske dozvole, na kojima su izvedeni grubi građevinski radovi sa formiranim konstruktivnim sklopom (objekat poseduje noseće elemente: temelj, zidove ili armirano betonske zidove sa armirano betonskom tavanicom), ali na kojima nije postavljena spoljna stolarija, nisu izvedeni razvodi unutrašnjih instalacija, ni završni radovi (fasaderski, podopolagački, stolarski i sl.), može se naknadno izdati građevinska dozvola, ako su radovi na izgradnji obustavljeni na osnovu akta nadležnog inspekcjskog organa.“Član 3.Član 7. menja se i glasi:“Objekti izgrađeni odnosno rekonstruisani ili dograđeni bez građevinske dozvole ne mogu biti predmet legalizacije ako su izgrađeni, odnosno rekonstruisani ili dograđeni u I, II ili III stepenu zaštite prirodnog dobra, odnosno u prvoj zoni zaštite kulturnog dobra, u skladu sa zakonom.Objekti izgrađeni, odnosno rekonstruisani ili dograđeni bez građevinske dozvole u II stepenu zaštite prironog dobra, mogu biti predmet legalizacije ako su izgrađeni pre donošenja akta o stavljanu tog prirodnog dobra pod zaštitu ili su izgrađeni iz sredstava budžeta Republike Srbije, autonomne pokrajine, odnosno jedinice lokalne samouprave, odnosno sredstava pravnih lica čiji je osnivač Republika Srbija, autonomna pokrajina, odnosno jedinice lokalne samouprave.Objekti izgrađeni, odnosno rekonstruisani ili dograđeni bez građevinske dozvole u III stepenu zaštite prirodnog dobra, mogu biti predmet legalizacije ako su izgrađeni pre donošenja akta o stavljanju tog prirodnog dobra pod zaštitu ili su izgrađeni u skladu sa vrednostima, potencijalima i kapacitetima zaštićenog prostora, u skladu sa principima održivog razvoja, o čemu dokaz od nadležnog organa, odnosno organizacije koja se bavi poslovima zaštite prironog dobra pribavlja organ nadležan za izdavalje građevinske dozvole u postupku legalizacije.Objekti izgrađeni, odnosno rekonstruisani ili dograđeni bez građevinske dozvole u zoni zaštite kulturnog dobra od izuzetnog značaja i zoni zaštite kulturnih dobara upisanih u Listu svetske kulturne i prirodne baštine ne mogu biti predmet legalizacije, ako nadležni organ, odnosno organizacija koja se bavi poslovimazaštite kulturnih dobara, po zahtevu organa nadležnog za poslove legalizacije, ne utvrdi mogućnost legalizacije predmet objekta sa aspekta zaštite kulturnog dobra.“Član 4.U članu 8. stav 2. briše seDosadašnji stav 3. postaje stav 2.Član 5.U članu 10. stav 1. reči “izrađen na kopiji plana parcele“ brišu se.Stav 3. menja se i glasi:“Geodetski snimak iz stava 1. ovogčlana sadrži naročito: ucrtan objekat koji je predmet legalizacije sa najmanje dve tačke prednje fasade objekta (Gauss-Krugerov koordinatni sistem) i sve ostale postojeće objekte na parceli, bruto razvijenu građevinsku površinu osnove bjekta, oznaku katastarske parcele na kome se objekat nalazi, spratnost, oznake susednih katastarskih parcela, položaj objekata na susednim parcelama, prikaz položaja parcele prema stranama sveta, položaj mesta priključka, trase podzemnih instalacija i apsolutne vsinske kote. Geodetski snimak, u odgovarajućoj razmeri, izrađuje, ovlašćeno lice upisano u ogovarajući registar za obavljanje poslova premera.“Posle stava 5. dodaje se stav 6. koji glasi:“Kada je premet legalizacije objekat iz člana 3. stav 2. ovog pravilnika, tehnički izveštaj iz stava 1. ovog člana sadrži i popis potrebnih radova na završetku objekta koji je predmet legalizacije.“Član 6.Član 11. menja se i glasi:“Kada je propisano da se uz zahtev za naknadno izdavanje građevinske dozvole podnosi zapisnik o izvršenom veštačenju i tehničkoj kontroli ispravnosti i ispunjenosti uslova za upotrebu objekta, on sadrži i specifikaciju posebnih fizičkih delova objekata i situaciono rešenje.Sadržina situacionog rešenja zavisi od vrste objekta koji je predmet legalizacije.Situaciono rešenje, pored elemenata utvrđenih u članu 118. stav 2. Zakona, sadrži i oznaku katastarske parcele na kome se objekat nalazi, oznake susednih katastraskih parcela, položaje objekata na susednim parcelama, prikaz položaja parcele prema stranama sveta, interne pešačke i kolske saobraćajnice, položaj mesta priključaka, trase, pozemnihinstalacija i apsolutne visinske kote.Situaciono rešenje izrađuju, u odgovarajućoj razmeri, odgovorni projektant na osnovu geodetskog snimka parcele urađenog od ovlašćenog lica koje je upisano u odgovarajući registar za obavljanje poslova premera.Pored obavezne sadržine propisane Zakonom i sadržinom propisane članom 10. ovog pravilnika koji se odnosi na tehnički izveštaj, zapasnik iiz stava 1 ovog člana sadrži i podatke o uslovima fundiranja, klimatskoj zoni i zoni seizmičnosti; ugrađenim materijalima; stepenu završenosti objekta i uočenom kvalitetu izvršenih radova sa posebnim osvrtom na stanje konstrukcije, odnosno ispunjenosti uslova za upotrebu u pogledu stabilnosti, odnosno sigurnosti.Kada premet legalizacije objekat komunalne infrastrukture ili podzemni linijski infrastrukturalni objekat, zapisnik iz stava 1. ovog člana sadrži i druge podatke koji su karakteristični za tu vrstu objekta (izvod iz katastra podzemnih instalacija, snimak trase postojećeg voda i dr.)Kada je predmet legalizacije objekat iz člana3. stav 2. ovog pravilnika, zapisnik iz stava 1. ovog člana sadrži i popis potrebnih radova na završetku objekta koji je predmet legalizacije.Ako odgovorni projektant, odnosno drugo ovlašćeno lice zaposleno u privrednom društvu, odnosno drugom pravnom licu koje izrađuje zapisnik iz stava 1. ovog člana utvrdi da stanje konstrukcije, odnosno kvalitet izvršnih radova u pogledu stabilnosti, odnosno sigurnosti nije zadovoljavajući, ili su u međuvremenu izmenjenj tehnički standardi za tu vrstu objetka, obavezno utvrđuje i predlog mera, odnosno popis radova koji se moraju preduzeti pre izdavanja upotrebne dozvole, ako je predmet legalizacije linijski infrastrukturni objekat, putni objekat (most, tunel i dr.) ili objekta komunalne infrastrukture.Zapisnik iz stava 1. ovog člana, za objekte iz člana 189. Zakona izrađuje privredno ruštvo, odnosno drugo pravno liceckoje je upisanou odgovarajući registar za obavljanje tih poslova.Izjavu o stepenu završenosti, tehničkoj ispravnosti i upotrebljivosti objekta potpisuje odgovorni prjektant, onosno drugo ovlašženo lice zaposleno u privrednom društvu, odnosno drugompravnom licu koje je izradilo zapisnik iz stava 1. ovog člana.“Član 7.U članu 19. reči “situacioi plan“ zamenjuju se rečima “situaciono rešenje“.Član 8.Član 20. menja se i glasi:“Situaciono rešenje, pored elemenata utvrđenih u članu 118. stav 2. Zakona, sadrži i oznaku katastarske parcele na kome se objekat nalazi, oznake susenih katastarskih parcela, položaje objekata na susednim parcelama, prikaz položaja parcele prema stranama sveta, interne pešačke i kolske saobraćajnice, položaj mesta priključaka, trase podzemnih instalacija i apsolutne visinske kote.Situaciono rešenje izrađuje, u odgovarajućoj razmeri, odgovorni projektant na osnovu geodetskog snimka parcele urađenog od ovlašćenog lica koje je upisano u odgovarajući registar za obavljanje poslova premera.“Član 9.U članu 22. stav 1., tačka 1) briše se, a u tački 4)posle reči “zakupa“ dodaju se reči “odnosno korišćenja.“Posle stava 2. dodaje se stav 3. koji glasi:“Za izdavanje naknadnog rešenja za objekte iz člana 190. Zakona, pored dokaza propisanih Zakonom dostavlja se i skica (osnova, izgled, presek) i položaj objekata na parceli, sa naznakom površine i spratnosti objekta i podacima o materijalu od koga je izgrađen.“Član 10.U članu 23. posle stava 2. dodaje se stav 3. koji glasi:“Kada je predmet legalizacije objekat iz člana 3. stav 2. ovog pravilnika, ili objekat iz člana 11. stav 8. ovog pravilnika, za koji je zapisnikom iz člana 11. ovog pravilnika naloženo preduzimanje mera sanacija, dispozitiv rešenja sadrži i rok u kome se potrebni radovi moraju završiti. Po isteku tog roka stiču se uslovi za podnošenje zahteva za izdavanje upotrebne dozvole za predmetni objekat.“Član 11.U članu 26. reči : “odobrenja za izgradnju“ zamenjuju se rečima: “građevinske dozvole.“Član 12.Ovaj pravilnikstupa na snagu osmog dana od objavljivanja u “Službenom glasniku Republike Srbije“.Broj 110-00-00018/2010-07U Beogradu, 22. januara 2010. godine
Kategorija: Projektovanje Beograd
Podkategorija: Legalizacija objekata Beograd
Objavljeno: 05.10.2020.
# ID Oglasa: 000526
Firma: Design N - projektovanje i legalizacija objekata
Website: www.designn2.com
Idi na vrh strane