Gume su jedan od najvažnijih delova automobila. Veoma je važno da one budu u besprekornom stanju, zato vam „Alu felne Roki“ nudi veliki izbor najpoznatijih brendova guma.
Pročitaj više
Zasto su Lassa gume tako psebne? Lassa je brend pod okriljem japanskog giganta Bridgestone, koji je ujedno jedan od najpoznatijih svetskih proizvođača pneumatika. Gume se prave po najnovijim tehnologijama, a proizvodni kapaciteti su smešteni u Turskoj.
Lassa se velikom brzinom razvija, pa se može pohvaliti statusom najbrže rastućeg brenda, i to ne samo na tržištu Turske već i u oko pedeset zemalja širom sveta. Da bismo vam ilustrovali u kojoj meri je Lassa sinonim za kvalitet, reći ćemo samo da su gume ovog proizvođača kao prva ugradnja prisutni kod brendova kao što su Honda, Renault, Toyota, Mercedes Benz, Hyundai, Ford ali i mnogih drugih.
Kada je reč o Srbiji, Lassa beleži konstantno povećanje prodaje, i sve veći broj ljudi ukazuje poverenje ovom brendu. Najčešći razlog tome je odlličan odnos između cene i kvaliteta, pri čemu vam Lassa obećava da za taj novac ne možete nigde drugde na tržištu dobiti slične performanse gume.
Lassa je postala popularna najpre zahvaljujući povoljnim cenama i garanciji kvaliteta, kao i zbog sjajnih tehničkih karakteristika.
Mlađi vozači će nas upitati, gde je to granica zime, i kada bi trebalo da se letnji pneumatici zamene zimskim? Stručnjaci savetuju kao odrednicu temperaturu od plus sedam stepeni Celzijusovih.
Kako bi se ponašala letnja guma kada biste vozili na nižoj temperaturi od pomenute? Najpre, zamislite da je napolju plus tri stepena, nema snega, leda i poledice, asfalt je suv. Ali, šta se događa? Letnje gume su izrađene od specijalne mešavine koja odlično podnosi visoke temperature. Međutim, na ispod plus sedam stepeni, ta masa počinje da se stvrdnjava.
Pošto se guma stvrdnula, ona više nije sasvim bezbedna za vašu vožnju, jer može dovesti do proklizavanja i produženog puta kočenja. Iz tih razloga se savetuje nabavka zimskih guma, i to sve četiri.
Zimske gume su sačinjene od mekše smeše, i po sebi poseduju šare ili lamele, koje ne smeju biti pliće od četiri milimetara, jer sve ispod toga čini drastičnu razliku. Šare na gumama, služe da nakupe što više snega na gazeći sloj, jer sneg najbolje prijanja na sneg. Tako Lassa gume „grebu“ po ledu i „kopaju“ po snežnom prekrivaču, što vam sve omogućava sigurniju vožnju, odnosno bolje upravljanje.
Međutim, neki vozači pomisle kako bi dobra ušteda bila voziti leti sa zimskim gumama. To, ipak, nije nimalo dobra ideja. Naime, pošto znamo da su izrađene od mekane smese, guma će se na usijanom asfaltu dodatno razmekšati. Sve prednosti koje zimski pneumatik ima u hladnijem delu godine, postaju ozbiljne mane preko leta.
Tako mekana guma, doneće vam niz problema, kao na primer slabije kočenje, lošije ponašanje u krivinama, te veću potrošnju goriva... Osim toga, „ispeći“ ćete svoju zimsku gumu vozeći na plus 40 C, tako da će ona „oćelaviti“, odnosno, izgubiti svoje šare, pa kada zaista dođe njeno vreme, vi ćete morati da nabavljate nov pneumatik.
Iz tog razloga se savetuje da gume prilagodite godišnjim dobima i da ne brinete, već da uživate u vožnji svakoga dana.
Za letnje Lassa gume, potrebno je platiti od 4200 din. sve do 16300 dinara. Za zimske Lassa pneumatike, cena se kreće u rasponu od 4100 din. i 12500 dinara. Naravno, na tačnu cenu utiče prečnik gume, širina i visina gume.
*Cene su prikazane orijentaciono, za sve precizne informacije, predlažemo da kontaktirate firme koje se nalaze oglašene ispod našeg teksta.